marți, 20 august 2013

The Conjuring {2013}

Iaca l-am vazut si eu...si stiti ca e promotia aia de la Cinema City si am castigat acum un film, un"cuponel" cu "un bilet + unul gratis" si l-am folosit aici...si bine am facut pentru ca nu ar fi meritat pretul intreg. Adica nu ma intelegeti gresit...filmul incearca sa fie peste medie, peste multe porcarioare de filme horror care se folosesc de cele mai ieftine chestii sa ne sperie...

Faza cu filmul asta e ca te pacaleste destul de bine. Chiar crezi ca vezi ceva mai destept din cauza unor motive...oamenii care se ocupa cu paranormalul sunt peste medie de inteligenti, nu se lasa dusi cu nasul asa oricum, la orice chestie. Cauta mai intai rationalul dintr-o situatie si apoi cauta supranaturalul. Asta e ok pentru noi, da...dar e usor sa te pacaleasca ca te uiti la un film mai inteligent decat este cu adevarat. Un alt motiv e ca nu se foloseste de orice gimmick din "carte" si atunci cand foloseste unul, e destul de cuminte, subtirel, nu-i exploziv. L-am vazut la cinema unde lumea a fost in mod ciudat de linistita...nu se auzea nici un fosnet de ambalaj, nici o soapta intre fete, nici un ras de derbedeu, nimic. Din aceasta cauza, am simtit efectul filmului exact cum l-a facut mama lui si nu m-a surprins prea mult. De fapt, mai deloc.
Ma asteptam la mai mult si de la atmosfera, lucrul cel mai important intr-un horror, sa fie mai pronuntata, mai accentuata. In schimb au ales un look destul de normal, destul de spalat, de anii '70. Dar un anii '70 pe care il simtit ca fals. Pe de alta parte mi-a placut la film ca s-au folosit de chestii normale in viata de zi cu zi ca sa le ofere un aer de scary din nou...piciorul descoperit in pat, intunericul din coltul camerei, sifoniere suspecte, usi ce scartaie. Le-a readus in vizor si ti le-a bagat in cap destul de bine. E totul din cauza ca filmul da aer de snobism de film horror. Se foloseste de scepticismul spectatorului ce nu crede in fantome si supranatural si il intoarce impotriva lui pentru ca personajele se asteapta la acest scepticism si aduce in ecuatia lor, in lucrarea lor si sceptici pentru a le arata ca se inseala...ca exista demoni si fantome.
Asa a facut si The Exorcist insa acesta din urma castiga pentru ca atmosfera e mai reusita, la fel si actingul. Prin asta nu trebuie sa fie inteles ca in The Counjuring se joaca prost, ba din contra, se joaca bine, dar pierde la celelalte capitole. Alt indiciu ca filmul vrea sa para mai "smart" decat restu e ca ia totul incet, fara graba. Aceasta liniste te face sa te uiti la detalii. Detaliile sunt putintele dar de impact.
In fond, poate sunt un pic prea dur...e un horror peste medie dar am simtit ca te pacaleste prea bine. E horror pentru ultimele scene. Acelea mi-au dat o senzatie de nelinista pentru ca tensiunea a ajuns la cote destul de ridicate...s-a terminat cu aia si apoi am terminat-o cu totul. Am ajuns la un punct mort...si finalul, desi lasa loc pentru mai mult, ma pregateste pentru sequaluri proaste...parca simt asta deja.
7.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu