sâmbătă, 23 martie 2013

The Matrix Revolutions {2003}

Intotdeauna am fost un fan al S.F.-ului. De asta nici nu stiam de existenta Lord of the Ringsului mult dupa ce a aparut The Two Towers. Nu am fost la niciunul din filmele trilogiei Inelului sa le vad la cinema...nu stiu de ce dar nu m-au atras atunci. In sfarsit, le-am vazut pe toate si acum le detin si pe ele pe DVD desi locul lor in sufletul meu ocupa un al doilea loc dupa trilogia Matrixului.

De ce am ales sa introduc LotR in discutie. Pai in 2004 a castigat The Return of the King nu mai mult, nu mai putin de 11 premii Oscar, inclusiv pentru cele mai bune efecte speciale. Acum nu spun ca cele din Revolutions sunt mai bune (desi sunt) dar merita un loc printre nominalizati. Au fost numai 3 in anul ala, nu deranja pe nimeni sa fie The Matrix Revlutions un al patrulea nume. Acum cand revad si filmul asta pentru a nu stiu cata oara, la o calitate superioara, pot sa vad si eu unde au gresit mai mult cu efectele...daca au gresit. Concluzia este ca efectele speciale au fost excelent facute si un loc le-a fost furat printre nominalizati desi tot TRofK castig...asta mai putin conteaza.
Concluzia trilogiei pune capat intr-un mod firesc si natural acesta versiune a Matrixului si implicit a Zionului. Neo a fost un Ales mai capabil decat precedentii lui pentru ca a gasit un compromis si s-a folosit de programul Smith pentru a aduce pacea. Asa cum stiti, in final, Neo a ales sa lupte impreuna cu masinile pentru a-l distruge definitiv pe Smith. Acum, bineinteles, la final ni se promite un viitor film desi nu pot sa-mi imaginez despre ce ar putea fi vorba decat daca se introduc extraterestrii...astfel pamantenii si masinile ar lupta impreuna impotriva amenintarii din cer. Sau pur si simplu se lupta numai masinariile ca si asa oamenii sunt inferiori. Din pacate filmul asta a avut cam mult acting prost, in mare parte din partea personajelor episodice sau secundare...mai multe replici debile cum e scartaitura pe tabla "Neo, I believe", spusa de pustiul ala intr-un moment crucial...a zis-o de parca tine un toast, ufff...greu de urmarit faza dar am trecut peste. Apoi multe replici pe care le-am auzit deja in Reloaded, foarte multe...spuse de aceleasi personaje ca acolo. Cu siguranta, chestiile astea de umplutura, replicile care nu vorbeau de Ales sau de destinul sau, erau foarte fortate si scoase parca din burta...
Filmul incepe cu un Neo intr-o coma ciudata, cu apropierea sa spirituala catre orasul masinilor tot mai semnificativa...astfel subliniind legatura dintre Ales si orasul masinilor, locul de unde a plecat original. Lupta din final dintre Neo si Smith a fost cam lunga (relativ) dar a fost necesar ca Smith sa inteleaga ce are de facut. A fost un deznodamant bun pentru idee si universul filmului, un deznodamant atat trist cat si asteptat. Nu a fost un film ok de sine statator, la fel ca Reloaded insa am zis-o...nu conteaza asta ci conteaza ca o trilogie, conteaza ca idee si ca mesaj. Una din trilogiile mele preferate.
8.2/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu