sâmbătă, 23 martie 2013

The Matrix Reloaded {2003}

Tin minte ca pe asta l-am vazut la cinema...tin minte ca trebuia sa dau examenul ala dintr-a 8-a intr-a 9-a iar eu am stat dis-de-dimineata sa-mi iau bilet si am prins coada de la matineu care din fericire s-a disipat rapid. Nu aveam cum sa ratez un astfel de film din vazut la cinema si bineinteles am fost dat pe spate...din nou, varsta e de vina dar totusi ceva s-a intamplat.

S-a intamplat o chestie uimitoare...desi e un film comercial, la fel ca fratele sau mai mic, Revolutions, ideea din primul film s-a dezvoltat si detaliat si mai mult in al doilea film. E normal sa fie comercial ca doar e plin de scene de actiune care inca sunt inalte in rang desi au trecut 10 ani de atunci, acompaniate de inca cea mai buna coloana sonora intr-un film de actiune pe care am auzit-o vreodata si inca foarte antrenanta. Fiecare scena are ceva unic si ceva deloc monoton...da, in special in scena de mai sus s-a folosit foarte mult CGI-ul si se vede dar se vede mai mult acum, intr-o versiune HD decat ce am vazut eu la cinema sau pe versiunea DVD pe care o am. Chestia uimitoare ramane faptul ca desi e mai subtire decat primul film si mult mai mult facut pentru bani cu un scenariu clar grabit, ideea din film e dezvoltata excelent si datorita scenelor de actiune ramane un film extrem de memorabil care se ia in serios numai pana la un anumit nivel.
Stiti scena de mai sus unde Neo se lupta cu cei 100 de Smith...ei bine, totul a inceput foarte bine cu Neo luptandu-se cu vreo 6-7 Smith...pe masura ce veneau mai multi cu atat apareau mai multe CGI-uri si mai multe efecte sonore neobisnuite (un strike de popice, un efect domino). Asta s-a intamplat pentru a arata ca totul se petrece intr-o lume unde legile pot fi incalcate, intr-o lume care desi pare reala e doar o simulare cu grafice de cea mai inalta calitate. Totul se intampla intr-un joc, asa cum ii spune si Merovingianul Persephonei (interpretata de frumoasa Monica Bellucci).
Scene de lupta sunt una si una...inca de la lupta lui Neo cu cei 3 agenti de la inceput, o scena scurta dar antrenanta datorita melodie, urmata de lupta lui cu Seraph, stil si gratie cat incape (probabil si cea mai frumoasa scena de lupta din film - la fel cum a fost si cea din The Matrix cu Morpheus si Neo - simple si eficiente), apoi cea cu cei 100 de Smith...aproape ridicola insa care arata egalitatea dintre cei doi, alfa si omega. Urmeaza apoi cea mai lunga si excelent regizata scena de actiune din film care incepe cu Neo si cei 6 bodyguarzi ai Merovingianului din frumosul hol al castelului...o scena care te face sa te gandesti la un Star Wars pentru adulti urmata imediat de cursa de pe autostrada construita special pentru film la care participa Morpheus, Trinity, vreo 3 agenti si fratii fantoma ai Merovingianului.
Inca raman uimit la creativitatea fratilor la acest capitol si inca raman uimit de rezultatul lor. Sunt inca scene ce merita mentionate si ce au revolutionat genul. Nota pe care o dau e mare dar asta pentru ca trilogia este una buna, nu pot sa iau un film de sine statator.
9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu