miercuri, 16 aprilie 2014

Shall we dansu? {1996}

Shall we dance?
Nu stiu cine m-a pus sa-l vad...adica stiu, dar nu conteaza. Conteaza ca nu e genul meu de film. Prea mult dans si prea multa nesimtire din partea personajului principal masculin. Elaborez...

Avem un tip care are o viata monotona si repetitiva...se trezeste la 5 jumate, pleaca la servici cu bicicleta, o lasa in statia de tren si ia trenul pana la job...si omul e contabil. Singura lui placere este una recent descoperita - culmea, avand in vedere de cat timp merge la acelasi job si trece prin acelasi loc. Acea placere cand se uita prin geamul trenului, la o statie in drum spre casa, si vede o fata frumoasa cum se uita melancolica pe geam...omul s-a indragostit instant...de o idee.
Prinde curaj si se duce la ea...e profesoara de dans competitiv (vals, cha-cha, rumba, quick-step, paso-doble, s.a.) si ca sa ajunga la ea trebuie sa invete sa danseze, fara doar si poate...pentru ca asa sunt japonezii, sfiosi, emotivi si timizi pana la nezau si inapoi. Nu pot intra direct in discutie cu cineva...trebuie sa inconjoare mai intai pamantul si apoi sa ajunga in dreptul lor...le place sa ia cel mai lung drum, orice ca sa nu intre intr-o situatie jenanta. Ma rog...invatand sa danseze isi da seama omul nostru ca ii place din ce in ce mai mult...aici m-a pierdut.
Chestia pe care nu am inteles-o eu e de ce e asa de nesimtit fata de sotia lui? Isi lasa in fiecare miercuri si in weekend sotia ingrijorata ca poate o inseala cu alta, ca poate are amanta...sau mai multe, avand in vedere ca are o mixtura de mirosuri de parfum pe camasa cand se intoarce acasa in weekend. Eh, pai miercuri ia mirosul de la instructorul de dans si in weekend de la fiecare femeie care danseaza cu el - pentru a exersa pasii pe care ii invata. Da...omul se duce sa invete sa dansez...ca l-a apucat pe el damblaua asta. Si bineinteles, nu ii spune sotiei...pentru ca e nu stiu ce mare secret...sau iar tine de jena colosala a japonezilor.
Ma rog, poate filmul merge pentru iubitorii de dans. Are si momente comice la care am ras in hohote si e bine ca majoritatea nu tineau de dans. Oricum...comparativ cu comediile romantice americane asta e cu jdemii de clase peste. Bineinteles, s-au trezit imediat americanii sa faca si remake dupa asta si in 2004 au cacat unul cu Richard Gere (pe care imi aduc aminte oripial ca l-am vazut in trecere). Cam asta mi-a lasat impresia filmul...nu am inteles de ce e asa de nesimtit fata de sotia lui si daca au zis-o, in momentul ala nu am bagat de seama pentru ca nu e tocmai fascinant filmul.
7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu