sâmbătă, 9 noiembrie 2013

The World's End {2013}

Este mai bun decat pare. In primul rand, acest film face parte din trilogia Cornetto...asta nu am aflat-o decat astazi. Si acum realizez ca asa e...in fiecare film al lui Edgar Wright unde joaca Nick Frost si Simon Page apare cate o inghetata Cornetto. In Shaun of the Dead este inghetata de culoare rosie care reprezinta zombie si sange, in Hot Fuzz este inghetata albastra cu alb ce reprezinta politia iar acum, pentru o fractiune de secunda, apare in scena un ambalaj de la un Cornetto verde, ce reprezinta extraterestrii si S.F.-ul...si astfel rezulta trilogia The Blood and Ice Cream Trilogy. O trilogie extraordinara.

Adica exact ce au vrut cei doi scenaristi sa parodieze in stilul lor caracteristic, filmele S.F. ori cu extraterestrii...asa cum au facut-o in celelalte doua filme. Filmul e plin de referinte unele mai evidente decat altele...dar probabil cel mai misto joc mi s-a parut numirea barurilor dupa exact ce o sa se intample sau ce o sa gaseasca in acel bar. Era The Mermaid, au gasit 3 sirene acolo. Era The Old Familiar, un bar care semana perfect cu cel de inainte. Era The Two Headed Dog...au gasit acolo doua gemene. Si asa mai departe cu fiecare bar in parte...inclusiv The World's End. Aceasta atentie la detalii e una care iese in evidenta si se arata pasiunea si dedicatia creativa.
Ca sa nu mai zic ca scena de la inceput, cu ei in tinerete, arata exact ce o sa se intample si mai tarziu, pana aproape de final. Acesta e unul din putinele filme care ma indeamna sa-l vizionez imediat dupa ce il termin. Din pacate, comedia nu mai e la fel de puternica fata de primele doua filme insa actiunea a atins nivelul asteptarilor mele. Chiar nu stiam la ce sa ma astept cand am inceput filmul...si mi s-a parut ca o sa fie destul de limitat cand am vazut ca e vorba despre cinci tipi care vor sa recreeze si sa depaseasca o aventura din adolescenta...o noapte, 12 baruri. Dar ma bucur ca au schimbat atmosfera in barul #4...au schimbat-o pe un drum care m-a luat prin surprindere in totalitate si intr-un mod placut.
Si au pastrat stilul sangeros din primele doua filme...insa au folosit cantitati enorme de albastru aici, nu rosu. Nu are acelasi efect ca cel rosu dar am reusti sa vad legatura.
Chiar si acum ii mai ofer o vizionare, in timp ce scriu aceste cuvinte...si inca mai vad mici referinte. Cum ar fi scena din The Smokehouse unde, la fel ca in The Thing, isi arata unul altuia daca sunt sau nu reali.
Aaa...si mi-a facut o pofta enroma de o bere, doua.
8.4/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu