sâmbătă, 6 iulie 2013

Evil Dead {2013}

Nu prea vad ce rost a avut acest remake. S-au schimbat putin datele filmului dar a ramas in substanta la fel ca originalul Evil Dead. Singurul rost pe care il vad e ca remake-uri se fac la greu de prin 2000 incoace la toate horrorurile mari de acum 30-40 de ani...asa ca Sam Raimi, pentru ca da, el se afla printre producatorii acestui film (producator, nu producator executiv) s-a gandit ca e timpul sa faca remake la propriul sau film...

Stiam eu ca a innebunit de la Spider-Man 3 incoace. Vizual e updatat insa a preferat ca efectele sa nu fie create de computer ci, la fel ca in '81, sa le faca cat mai real posibil cu machiaje si prostetice sau animatronice...acolo unde se putea...in rest, a mai scos o mana, doua cu computerul, la fel si cu o falca...si alte cateva faze, cum e cea de mai sus. Raimi nu a fost regizorul aici, ar fi fost chiar culmea...regizorul a fost Fede Alvarez, un nou-venit care s-a ocupat inainte numai de scurt-metraje...tot horror, bineinteles. Iar din cauza ca a avut deja materialul dupa care trebuia sa se ia pentru a face acest remake/reboot, nu prea a adus el mari noutati...singura chestie pe care am putut sa o apreciez au fost ocazionalele cadre foarte bine iluminate (in sensul de atmosfera) si cu o frumusete aparte. Aceastea, in contrast cu unele faze tembele, specifice filmelor horror din ziua de azi, fac ca filmul sa nu iti lase o impresie prea grozava la final...nu stiu la ce ma asteptam dar nu mi-au fost indeplinite cerintele.
Adica da, Sam Raimi face niste filme horror excelente...seria Evil Dead (1, 2, 3), chiar si Drag me to Hell dar nu prea a fost inspirat cand s-a hotarat sa faca remake la propriul sau film, foarte bine facut din prima. Problema e tocmai ca am vazut originalul. Si in acceasi problema intra si faptul ca noua generatie o sa vada prostia asta si o sa zica "wow, ce m-am speriat, ce multe gore e"...desi nici eu nu am vazut filmele care au gore cu adevarat. Nu le-am vazut pentru ca stiu ca sunt facute numai pentru fazele alea iar povestea, actingul si restul sunt de rahat.
Asadar, zic sa-l lasati pace pe asta si sa faceti cum tot ziceam pe parcursul acestui film...mai bine vedeam originalul.
6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu