duminică, 9 iunie 2013

Trolljegeren {2010}

The Troll Hunter
Uite, asta era o chestie ce merita vazuta…referitor la postul anterior. Merita vazut dar in final tot un film mediocru este, tot un film care nu iti ofera satisfactii complete.

Probabil ce cautam la filmul asta ar fi fost cautari mai ample, mai multe soiuri de troll si o explicatie fireasca si logica pentru care nu stiu lumea de trolli. Ce mi s-a oferit a fost o versiune cuminte, pentru copilasi. Vine trollul, se deschid farurile si pac, a impietrit. Puteau foarte bine sa reimagineze toata mitologia troll-ului. Puteau sa scoata treaba cu impietritul si introduceau cu totul alta…gen, cand apare soarele ei se transforma intr-un versant de munte sau chiar o padure, o pajiste noua…ceva ce cu o zi inainte nu exista. Faptul ca se duceau intr-o pestera, o parte din ei, m-a dezamagit. Faptul ca eroul era atat de putin interesant, m-a dezamagit. Faptul ca pustiul care a fost muscat nu s-a transformat in ceva, m-a dezamagit.
Da, poate ultima chestie am cerut-o din cauza ca m-a dresat Hollywoodul, dar cand ai de a face cu creature magice, lucruri magice se intampla. Nu imi strica mie farmecul cu faptul ca trollul era turbat. Nu am nevoie, cand vad un film despre creaturi mitice, de chestii neaparat reale. Puteau sa infloreasca putin si nu strica nimic, poate chiar amplifica senzatia. Apoi chestia asta mockumentarista merge, nu zic nu. La Blair Witch Project a functionat asa de bine incat m-a facut sa transpir stand degeaba. La Paranormal Activity iarasi merge…la Cloverfield, meh. De asta au si folosit-o aici, pentru ca merge. Mai ales la subiectul ales de ei. E ok ca productie, si cand iau in considerare ca e facut in Norvegia, nu face decat sa-i ridice notorietatea si curiozitatea unui cinefil…asa cum am patit si eu.

7.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu