duminică, 30 iunie 2013

Dead Man Down {2013}

Era de asteptat sa se intample asta, nu? Si el nu e singurul exemplu. Regizori de prin strainataturi (strainatate fata de S.U.A.) sa vina in Hollywood si sa se apuce sa faca filme cu buget semnificativ mai mare decat faceau inainte, cu actori mai cunoscuti...adusi pentru stilul vizual sau pentru ca sunt fresh si au puterea sa schimbe industria. S-a intamplat si cu rusul Timur Bekmambetov si acum cu regizorul de la originalul The Girl with the Dragon Tattoo. Lista poate sa fie mai mare, dar nu imi vin in minte numele regizorilor.

Dead Man Down imi aduce aminte de filmele noir din vremurile indepartate, bineinteles cu un stil vizual nou si cu putin mai multa actiune, cu o poveste ceva mai complexa dar care la radacina a ramas "the same old story". Un tip vrea razbunare pentru ca niste mafioti i-au omorat familia. Metodele sale sunt cele care ies in evidenta...mi-a adus aminte de creativitatea din Law Abiding Citizen, un film care dezbate un subiect asemanator insa cu un aer nu la fel de european ca Dead Man Down.
E european rau de tot pentru ca avem de-a face cu ucrainieni, albanezi, vreo doua frantuzoice si alte etnii care nu au fost numite...sa-l numaram si pe Terrence Howard ca fiind american-african? E un film european (regizorul e danez, Noomi Rapace e suedeza cu personaj francez, Colin Farrell e irlandez si interpreteaza un personaj ungar) facut pentru public american. Deci e normal sa mai fie stupid din cand in cand dar e cu siguranta mai bun decat multe filme de acest gen facute in ultima vreme. Personajele sunt facute foarte bine, sunt profunde, umane. Personajul nostru care isi cauta razbunarea uraste violenta dar o duce la capat in numele familiei sale. Farrell a intereptat foarte bine acest rol si chiar mi-a depasit asteptarile. Noomi Rapace a avut si ea un personaj deosebit, o fata cu o deformatie la fata datorita unui accident de masina...
Singurul lucru pe care o sa-l regrete spectatorul si nici nu o sa realizeze ca nu s-a intamplat e masiva explozie din depozit, care avea sa se intample daca planul mergea cum trebuie. Stiti voi, explozia aia facut cu telecomanda numai din interiorul perimetrului depozitului. Trebuie sa fi fost imensa...dar eu nu ii duc dorul. A fost un gimmick anti-climatic pentru ca spectatorul se astepta la o chestie si s-a intamplat alta, intr-o vila.
In final am ramas cu senzatia ca am vazut un film pe placul meu, un film facut bine insa cu mici si nesemnificative minusuri, cu scenariu bun si surprinzator, interpretari pe masura si cu senzatia ca am mai vazut si cateva chestii mici, originale pe drum.
7.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu