duminică, 26 mai 2013

Upstream Color {2013}

A mai evoluat nitel Shane Carruth de la ultimul sau film de acum 9 ani. Primer, nu stiu daca ati auzit de el, e un S.F. indie care e in acelasi stil si aceeasi natura ca filmul acesta. A fost primul film pe care l-am tradus direct din engleza, doar cu audio...asta se intampla acum 6-7 ani, nici n-am mai tradus de atunci...Am avut o perioada cand am tradus vreo 4 filme intr-un interval scurt de timp. Nu stiu ce s-a intamplat cu acel M0n0 de atunci.

Am vazut cum Shane a incercat sa produca intr-un fel vibe-ul din Eternal Sunshine of the Spotless Mind, insa sa ii ofere o doza de mind-fuck-uiala mult mai mare si mai greu de suportat de majoritatea spectatorilor. A fost o poveste povestita in asa fel incat ti-e greu sa iti placa si o urmaresti mai mult pentru a vedea cum se termina, asta daca ai trecut deja de primele 20 de minute si nu ti se pare o pierdere de timp. Din punctul meu de vedere, nu e o pierdere de timp. E o poveste despre unitate si dragoste spusa putin altfel.
Ceea ce se intampla pe la inceput e foarte bizar...avem viermi proaspat scosi din pamant, avem dans in sincron sub influenta unui ceai din acel vierme, avem un efect halucinogenic cand viermele e in cineva, avem transplant de vierme de la un om la un porc, avem control asupra vietii cuiva folosindu-te de acel porc ca o papusa voodoo, avem un mister complet de la inceput si pana aproape de final cand se desluseste totul in ultimele 2 minute.
Problema cu acest film e ca nu m-a convins deloc povestea de dragoste. E un minus destul de important pentru ca asta a avut Eternal Sunshine si din cauza asta a excelat. Am prins in mare ideea filmului despre care vorbesc aici dar nu stiu ce sa fac acum. Nu prea vad de ce l-as recomanda cuiva decat daca e fan inrait al filmelor indie sau a mindfuckuielelor. Trebuie sa il vezi intr-o singura sedinta, nu pe sarite, nu cu pauze - eu am avut o pauza de o zi si s-a cam dus farmecul. Un plus, imaginile sunt foarte frumoase si te imerseaza imediat intr-o lume unde controlul este pierdut si haosul domneste.
Interesant film.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu