marți, 21 mai 2013

Taare Zameen Par {2007}

Like Stars on Earth
Feel-good movie care trece zburand, in ciuda celor aproape 3 ore. Cu toate astea, neincercand sa fiu insensibil sau cinic...filmul asta a tras de coarde sentimentala pana cand s-a rupt, in cazul meu.

Povestea incepe cu un elev care e destul de prost la scoala. Note proaste si cearta din partea profesorilor...si niciodata nu e in stare sa invete lectia cum trebuie. Literele si cifrele ii danseaza pe foaie, asa cum zice el. Mi-am dat seama devreme in film ca pustiul este ceea ce a descoperit profesorul minune din a doua jumatate a filmului, jucat de regizorul filmului, Aamir Kahn. Mi-am dat eu seama, un tip de 25 de ani cu 0 ani experienta in educatie...ma rog. Nu e ca si cum boala a fost descoperita in 2006 (filmul fiind in 2007).
Asa cum am zis, si nu are rost sa descriu, filmul trage de coarda ta sensibila de foarte multe ori si destul de fortat. Poate multi nu o sa vada asta dar eu totusi as dori sa stiu valoarea cinematografica a acestui film. Stiu ca multe din filmele la care ma uit sunt tampenii dar nici nu au pretentii de valori cinematografice. Filmul acesta, insa, se vede ca e lucrat si lucrat destul de bine...povestea insa ma face sa ignor complet toate dificultatile prin care au trecut cei de la productia filmului, de la cameramani la tehnicieni si asa mai departe. E de laudat si mesajul, nu pot sa neg asta, dar de ce ii trebuiau 2 ore si 45 de minute? Ii trebuiau pentru ca au aratat imagini frumoase si triste in acelasi timp de mi se facuse nitel greata.
Actingul a fost foarte bun, au fost si momente care storceau cate ceva din actori dar in mare parte a fost plin de lacrimi barbatesti intre doi barbati. Povestea e extraordinar de previzibila din moment ce stii ca trebuie sa apara si regizorul ca actor in film, iar Aamir Kahn e un nume imens nu numai in India. A fost un film dragut, exagerat dar dragut, un film care profita de fiecare moment dulce si ii mai punea niste zahar nesanatos care iti spala creierul putin. Cateodata nu vad rostul unor filme atat de fericite...si eram destul de fericit la inceputul vizionarii.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu