joi, 23 mai 2013

It (1990)

Eu am ceva cu filmele care sunt inutil de lungi si care nu imi satisfac cererile. Cateodata sunt dat peste cap cu un film lung...cum ar fi The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Are doua ore si patruzeci de minute dar sunt minute pline de cinema.

Asta are 3 ore...ce-i drept, puteam sa ma uit la el cum a fost intentionat...doua episoade dintr-o mini-serie, dar nu am vazut rostul. Nu vad cu ce ar fi schimbat situatia. Avantajul in aceasta poveste a lui Stephen King sta in relatia dintre cei 7 prieteni din copilarie...asta e conturata foarte bine in prima jumtate si finalizata cum trebuie in a doua jumatate. Cu toate astea replicile au fost cateodata slabe si mi-au atras si mai tare atentia prin jocul prost al actorilor. Inteleg ca e pentru televizor dar sunt acum mini-serii (John Adams, Band of Brothers, etc.) unde actorii joaca de parca ar putea fi nominalizati la Oscar, isi iau treaba in serios, acestia nu au putut sa faca asta. Tim Curry ce mai e miezul in acest film datorita unui personaj demonic excelent care surprinde pe multi, in special pe cei speriati de clovni (nu ma incadrez). Insa normal sa joci calumea cand ai in total in cele 3 ore vreo 10-15 aparitii.
In rest nu a existat nimeni in cast sa poata duce filmul asta in spate iar ca un ansamblu nu au fost prea grozavi. Toti au jucat jalnic...pana si copiii au jucat mai bine decat versiunile lor adulte. Uff, pacat. Ce am zis mai devreme, cu relatia dintre prieteni ca fiind conturata foarte bine este ca mi-a adus aminte de Stand By Me, o alta ecranizare dupa un roman de-al lui Stephen King, si de asta e atat de bine pusa la punct...nu e de mirare. In rest elementele horror au fost facute foarte bine, efectele speciale, stop-motion-ul...atmosfera a fost acolo unde trebuia si a nuantat ceea ce trebuia. Nu pot insa sa zic ca m-a speriat ci doar ma facea sa imi atrag si mai tare atentia asupra ecranului...speram sa fie mai multe astfel de scene.
Asadar...merita filmul asta sa fie vazut pentru Tim Curry? Merita...dar va rog sa il impartiti in doua.
7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu