vineri, 1 martie 2013

The Hobbit: An Unexpected Journey {2012}

Gata, l-am vazut si eu in sfarsit si nu a fost cine stie ce mare fâs. Aa...si am facut pentru prima data asa cum e normal, sa citesc cartea inainte de a viziona filmul. Tin minte ca prin carte am trecut fluierand, am terminat-o in vreo 5 zile...a fost excelenta si chiar si aceasta, la fel ca si filmul, mi-a adus aminte de faze din Lord of the Rings...deci nu este o coincidenta faptul ca vedem intamplari asemanatoare fundamental.

Nu mi-a placut ca au schimbat intriga. In carte nu era vorba de recastigarea pamantului pierdut in urma devastarii provocate de dragon, nu...in cartea vorbeau pur si simplu de capturarea unei mari comori ascunse in Muntele Singuratic. Nu e ceva la fel de nobil si de drept...ma rog, acum nu stiu ce au vrut sa faca decat sa faca pe plac copiilor sub 13 ani. Pentru ei a fost tema asta pentru a le oferi un exemplu de maretie, curaj si dreptate. Meh...de ce nu a facut-o J.R.R. Tolkien daca era asa de importanta...va zic eu. Pentru ca nu asta are importanta...importanta, la fel ca si in seria Lord of the Rings a fost camaraderia si curajul fiecaruia in parte. A fost vorba de aventura si nu de destinatie. Peter Jackson, nu ai sa pacalesti pe nimeni cu prostia aia copilareasca, mergea filmul la fel de bine si daca nu ii schimbai tu intriga intr-un mod subtil.
Pe langa asta, ceva ce ii scade nota filmului destul de mult din partea mea, filmul a trecut surprinzator de repede, pe nesimtite. Nu regret ca nu l-am vazut la cinema desi am vazut ca au fost scene numai bune de 3D. Nu m-a interesat...as fi fost curios sa vad care a fost toata treaba cu cele 48 de cadre pe secunde (dublu decat normal) dar pentru asta trebuia sa merg in Bucuresti. Nu am simtit insa ca imi lipsesc detalii din imagine si cu atat mai putin nu ma intereseaza detaliile cand imaginea e rapida, locul unde cele 48 de cadre/secunda ar fi necesare intr-adevar. Ma rog, un gimmick sa faca pretul biletului mai scump si sa aduca locuri in cinema si de doua ori daca e nevoie...aproape ca au atins un miliard din vanzarile de bilete insa filmul a costat un sfert din asta asa ca 4 ori mai mult nu e rau...
Ce a deranjat pe cei mai multi e faptul ca e copilaresc. Poate da, am simtit asta si din carte insa parca nu la fel de mult. Glumele nu le-am gustat (am ras numai la una...aia in care grasul Bombur primeste un carnat si masa se prabuseste sub el) insa actiunea, in special cea din pestera orcilor, a fost orchestrata foarte, foarte frumos...a fost fluenta si interesanta prin diferitele accesorii de care s-au folosit dwarfii impreuna cu Gandalf. Actingul nu prea a contat, la fel cum nu prea a contat nici in L.o.t.R. si aici nu o sa avem o relatie cam ciudata cum a fost cu Sam si Frodo. Tehnic e un film care iti atinge asteptarile si poate le depaseste pe alocuri...scena cu Bilbo si Gollum a fost exact cum mi-am imaginat-o cand am citit cartea.
Astept partea a doua...The Desolation of Smaug desi mi se pare o prostie ce s-a facut cu asta. Lord of the Rings a avut 3 carti masive si s-au facut 3 filme...The Hobbit are o carte nu exagerat de mare, comparativ si se fac 3 filme...o prostie. Trebuia sa fie invers...ar fi iesit un univers cinematografic Tolkian imens cu vreo 12 filme. Si cand ma gandesc ca au trecut 12 ani de la The Fellowship of the Ring...se vede diferenta...mai mult CGI in asta nou si parca mai putina magie.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu