joi, 21 martie 2013

Key Largo {1948}

Adevarata definitie a unui film cu gangsteri, nu ce vedem azi prin Hollywood cu negri si cartierele lor...nu. Un gangster adevarat are stil, stie cu ce sa se imbrace, stie cum sa se comporte intr-un mod mizerabil si la suprafata sa ramana un domn...de asta mi-a placut personajul lui Edward G. Robinson.

El e chintesenta unui mafiot, fata lui o tin minte cand a fost parodiata intr-o animatie cu Bugs Bunny si erau mai multe starurui in animatia aia, inclusiv ceilalti doi actori din rolurile principale Humphrey Bogart si Lauren Becall...mi se pare ca intr-adevar pentru astfel de roluri a fost facut si din cauza lui multi s-au inspirat pentru roluri asemanatoare. Mi-a placut o atentie la detaliu in mod special...aceea cand a inceput furtuna in casa si l-a aratat pe Rocco plimbandu-se nervos prin fata barului pentru ca a fost un moment in care simtea ca nu mai are control asupra situatiei, nu ca pana atunci, simtea ca exista o forta care ii poate da planul peste cap si ii era frica de asta, am vazut ca un personaj atat de malefic si aparent atat de plin de sine si de control poate avea o slabiciune aparenta...slabiciune ce am vazut-o si in finalul filmului.
E un film bun. Mi-a placut si de Lauren Becall, mai mult aici ca in alte roluri ale ei pentru un singur motiv...a deschis gura foarte putin. Cred ca asta nu imi place la ea, cand vorbeste. E o actrita foarte frumoasa dar cand vorbeste are o fata de vipera ce ma face sa ma indoiesc de jocul ei artistic si sa nu o mai vad ca personajul pozitiv desi este de majoritatea datilor. Bine, in The Maltese Falcon a functionat personalitatea asta ei in avantaj dar in rest nu prea. Humphrey Bogart este si el un erou mai mult tacut dar puternic...finalul e previzibil dar esti curios cum o sa se desfasoare. E cu siguranta un film ce merita vazut...doar ii avem pe cei trei actori cunoscuti care au ramas renumiti pentru astfel de roluri. Un clasic, toata sub bagheta lui John Huston.
8.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu