marți, 12 martie 2013

Kelly's Heroes {1970}

Mi-a placut ideea. A fost un fel de "ce-ar fi sa jefuim o banca...dar in loc de cativa oameni obisnuiti folosim o armata", prea tare ideea, mi-am zis, cand se forma in fata ochilor mei.

Da-le-ncolo de regulamente militare, da-le-ncolo de tancuri de care nimeni important nu stie nimic, da-le-ncolo de multe detalii care i-ar fi tinut in realitate pe acesti soldati departe de prada lor. Si cand colo, spre stupefierea mea, toate evenimentele astea s-au intamplat in realitate cand de fapt un grup de soldati americani si nazisti au colaborat pentru cel mai mare jaf facut vreodata...asa cum s-a scris in cartea "Nazi Gold: The Sensational Story of the World's Greatest Robbery - and the Greatest Criminal Cover-Up" scrisa de Ian Sayer si Douglas Botting. Acum ar fi prea frumos daca chiar e adevarat ce e scris in cartea respectiva.
Revenind la film. A fost un film de razboi foarte bun, peste asteptarile mele. A avut momente in care tactica soldatilor era atent si cu grija aranjata, actiunea nu a fost grabita, tensiunea a fost cladita incet si sigur iar regia in acest sens a fost foarte buna. Imensa mi-a fost uimirea cand am citit ca regizorul acestui film Brian G. Hutton s-a retras din regizarea filmelor in anii '80 si s-a facut instalator. 'nezaule...de la regizor la "plumber" e cale lunga si ciudata. Eu vreau sa ma fac invers si nu stiu cum si asta, desi a facut un film de genul asta, face pe dos...nu inteleg. Oricum...filmul a fost ok, ar fi meritat o nota mai mare daca se lua un pic mai in serios in unele momente (desi realizez ca e si comedie) si muzica ar fi fost aleasa mai cu grija, nu una asa de saltareata si fericita...in rest totul a fost cum trebuie, scenele de pe campul de lupta in mod special. Atent cladite si editate.
La actori il avem pe Clint Eastwood care e mai cunoscut si pe Kojak, daca il stie cineva...actorul Telly Savalas...si sa nu uit de Donald Sutherland care face un personaj foarte tare dar care nu are ce cauta in anii '40 cand ar fi acel razboi ci prin anii '60 cand exista intr-adevar valul hippie din care personajul sau face clar parte. Cam atat la actori si cam atat despre film. Sa-l vedeti ca merita.
8.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu