joi, 28 martie 2013

Guizi lai le {2000}

Devils on the Doorstep
O poveste ca asta nu o treci usor cu vederea...problema majora pentru mine a fost traducerea proasta, prost sincronizata si care disparea deosebit de rapid din fata ochilor astfel ramaneam cu propozitii pe jumatate citite. Da, puteam sa pun pauza, sa dau inapoi, dar ar fi inseamnat sa vad filmul asta de 2 ore jumate in vreo 6 ore...si asa l-am vazut in doua zile.

O problema deci care nu m-a deranjat teribil pentru ca mai umpleam eu golurile cu imaginatia si deducerea dar am o impresie ca pana si traducerea in engleza era proasta...nu stiu. Primul lucru pe care l-am apreciat la filmul asta a fost comedia...in prima jumatate aproape am stat dintr-un hohot in altul insa apoi s-a hotarat sa se ia in serios si astfel am schimbat si eu pagina. Povestea e destul de intortocheata la cat de simpla pare a fi...in miezul noptii, intr-un sat de langa mare zid chinezesc, apar la pragul unul satean doi saci plini cu doi oameni, prizonieri japonezi (desi unul din ei era un traducator chinez). Cel care ii lasa acolo il obliga pe cel care ii primeste sa aiba grija de ei si sa nu-i omoare ca astfel afla si vine apoi si il omoara pe el si pe restul satenilor.
Sase luni trec in care cei doi prizonieri sunt ingrijiti...desi spre final e mai gri situatia. Treburile se complica dupa ce sunt eliberati inapoi la japonezi si se rascolesc multe sentimente. Stii ca nu are cum sa se termine cu bine treaba, simti asta si intr-un final se adevereste. Acum dupa vizionare am sentimente mixte. Pe langa comedie imaginile au fost foarte bine facute desi nu extraordinare...cam haotice filmarile din cand in cand, te pierdeai prin ele la cat de zdruncinata a fost saraca aia de camera. Finalul a fost nesatisfacator dar altul nu ar fi fost posibil...decat unul in care razbunarea era la ea acasa. A fost intr-un fel asta, dar intr-un mod mult mai realist...trebuie sa-l vedeti ca sa intelegeti ce vreau sa spun.
Pana la urma cine a fost misteriosul om care a lasat la poarta saracului satean chinez pe cei doi prizonieri? Probabil tot un japonez, cu siguranta, pentru a se indeplini astfel ceea ce se promisese in amenintare. Diavoli intr-adevar. Japonezii nu sunt pusi intr-o lumina prea buna insa au facut parte din istoria Chinei acest fel de incidente.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu