duminică, 30 decembrie 2012

Argo {2012}

Regret doar o chestie. Nu am asteptat si eu o versiune care sa se vada mai calumea ca la cinema nu am vazut sa fie. De ce sa fie, doar nu e blockbuster, nu e plin de explozii si gloante, nu...e doar un thriller politic cu spioni facut corect si ca la carte.

De catre cine? De catre Ben Affleck, un regizor tot mai promitator cu fiecare film ce trece. Intai Gone Baby Gone, apoi The Town si acum asta, cel mai serios din cele trei desi am sa dezvolt pe seama asta. Serios ca ma surprinde tipul asta. Ma asteptam sa fie plictisitor dupa cum a inceput, jargonul folosit de catre masa politica din film nu e tocmai pe placul auzului meu si am crezut ca imi place engleza. Ma rog, problema asta o am oricand e vorba de ceva politic intr-un film. Am patit-o si la The Ides of March. E bine insa ca nu a tinut-o mult si am inteles clar ce se intampla si ce o sa se intample in continuare.
Ziceam mai sus de seriozitatea acestui film. Lucru delicat aici pentru ca nu stii daca e sa-l iei in serios sau sa-l consideri pur american. Cat de american e sa se dea spionul drept producatorul unui film si sa se duca el intr-o tara cum e Iranul sa scoata 6 americani de acolo care se dau acum ca a venit el drept canadieni care fac parte din crew-ul acelui film fictiv? Cand o zici asa suna si ridicol si incredibil. E fix sinopsisul unul film cand merge un regizor si/sau scenarist si incearca sa-si vanda scenariul...sau sa primeasca finantare pentru film.
Dar va zic, efectul ce l-a produs aceasta poveste pentru mine mai ca avea sa-mi scoata inima din piept. Cand a venit vorba de americani si ei pe strada sau in aeroport m-am apropiat de ecran si parca respiram aerul lor. Au fost construite foarte la limita si aplaud gradul de enterteinment pe care il au. Muzica e inca un lucru pe care il apreciez, Alexandre Desplat a reusit sa introduca temele orientului foarte bine in muzica tensionanta ce a completat imaginile foarte bine, formand astfel imaginea unui film complet.
Finalul este asa cum stie toata lumea previzbil chiar si pentru cel ce nu stia de povestea ostaticilor din Iran din 1980...adica si eu. E patriotic si mai se da si modest spre final. Ma rog, lasand aceste chestii legate de orgoliul american la o parte e un film reusit si in primul rand interesant care merita vazut.
9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu