joi, 15 noiembrie 2012

Looper {2012}

Am incercat sa-i gasesc o buba atata timp cat a venit vorba de calatorie in timp si la cate date au fost oferite si ce s-a facut cu acele date pot spune ca e destul de fara buba...repet, atata timp cat folosim ceea ce e in film si nu vreo conceptie despre calatorie in timp de la un alt film sau alta sursa. Si chiar si asa, o sursa diferita sa fie, "stiintifica" (de parca putem pune stiinta si calatorie in timp in aceeasi propozitie fara sa pui un fiction pe undeva), totul e logic si prezentat fluent, fara cusur.

In primul rand vreau sa aplaud performantele actorilor din acest mic film pe care il recomand tuturor pentru pastrare...Bruce Willis mi-a aratat ca nu e doar un actor de filme de actiune dar acesta a fost un film de actiune bazat mai mult pe drama si suspans si a purtat fiecare scena cu experienta si fermitate. Chiar si scenele de dragoste mute dintre el si iubita lui din viitor mi s-au parut mai convingatoare decat filme intregi despre doi indragostiti aerieni. Asta (si nu numai pentru asta) pentru ca la carma acestui film a stat un regizor care imi place mult si caruia ii doresc cariera lunga si plina de filme bune. Rian Johnson a mai regizat "Brick", un neo-noir excelent si "The Brothers Bloom", o distractie vinovata si memorabila, mai ales pentru ca apare si Cazinoul din Constanta in el.
Asadar un regizor excelent a mai regizat un film excelent. Joseph Gordon-Levitt a fost bun dar cam absent, chiar si atunci cand aparea in scene. Nu stiu, pur si simplu mi s-a parut a fi ca o roata in plus pentru ca Emily Blunt s-a descurcat foarte bine in scenele ei, mai ales impreuna cu Cid, jucat de Pierce Gagnon, un pustiu cu talent suficient pentru filmul asta.
Povestea e tare si ne ridica multe intrebari legate de moral atunci cand treaba devine serioasa. In prima parte se vorbeste succint despre ce face un looper si ma bucur ca a trecut repede peste superficialitati si a intrat in gros la mijloc si final. Ce ai face in locul lor? Chiar daca vorbesc la plural ma refer practic la o singura persoana si aici vine smecheria. In care din ei ai incredere si de ce. Mi-a placut ca mi-a ridicat intrebari, nu foarte stufoase, dar astfel mi-a starnit interesul si curiozitatea. Asta face un film bun.
8.5/10

Un comentariu:

  1. Joseph Gordon-Levitt nu a fost absent. Trebuie să ţinem cont de faptul că Bruce Willis şi Joseph sunt două caractere diferite. Unul e mereu vesel şi copilăros, celălalt e mai tot timpul serios şi are un aer de dur.

    În acest film, cei doi joacă acelaşi personaj, dar la vârste diferite. Cei doi nu prea aveau cum să joace în stilul lor(amandoi). Trebuiau să ajungă la un numitor comun. Aşadar Joseph a încercat să îl copieze oarecum pe Willis. Nu ştiu dacă am dreptate dar aşa văd eu lucrurile. Trebuie să recunoşti că nici celălalt nu a fost actorul pe care îl cunoşteam.

    RăspundețiȘtergere