luni, 7 mai 2012

Hodejegerne {2011}

Headhunters
Mai auzisem eu de filmul asta prin diferite surse dar nu inteleg nici pana acum de ce nu m-am legat de el. Probabil cei care il recomandau nu ii acordau suficiente laude...
probabil nu erau la fel de entuziasmati ca mine dupa ce am vazut filmul asta. Bine, nu sunt super-entuziasmat dar in mare parte pup filmul asta undeva pentru ca e destul de reusit. Imbina cu succes filmele cu furturi cu cele de vanatoare iesind un produs plin de suspans si intriga.
Faptul ca e un film european, si acest lucru l-am mai spus si in general este stiut, face ca totul sa fie mult mai realist. Sangele este mai realist, luptele, gloantele, accidentele ce implica masini - desi in scena de pe drumul de munte nu s-a vazut impactul s-a simtit mai realista decat multe "accidente" hollywoodiene datorita editarii inteligente si a tensiunii deja acumulate in doar cateva secunde. Intreg filmul a fost o fuga dintre soarece si pisica...dintre Jerry si Tom. Amandoi inteligenti dar castiga cine era de asteptat sa castige. Muzica m-a facut sa-mi aduc aminte de Ocean's Eleven si instinctual ma face sa-l compar cu acesta...la capitolul de stil si clasa amandoua sunt la acelasi nivel...si va dati seama ca in filmul asta s-au bagat mai putini bani si nu actori la fel de grandiosi.
De ce se cheama asa filmul e evident. Avem doi astfel de oameni in filmul asta, unul cuminte si celalalt mai putin cuminte, desi nici primul nu e dupa standarde morale si legale. Treaba lor e simpla...primul, personajul principal, jucat Aksel Hennie, este genul de tip care angajeaza manageri sau angajati de nivel inalt pentru firme consacrate sau foarte mari. Stie ce nevoi are firma si astfel angajeaza cel mai bun om pentru job...e un headhunter. Celalalt, jucat de Nikolaj Coster-Waldau, e un vanator de oameni pentru ca asta a facut toata viata lui. Lucreaza pentru o firma care se specializeaza pe produse GPS...de aici s-au dus in multe directii si acestea au influentat directia filmului. Pe cel din urma l-am mai vazut si in "Game of Thrones", cu siguranta ati auzit de serialul asta "micut".
Filmul merita recomandarea mea si pana la urma recomandarea oricui, desi nu cred ca poate fi pe gustul fetelor prea mult.
8.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu