duminică, 29 ianuarie 2012

The Girl with the Dragon Tattoo {2011}

In mod surprinzator acest film a avut exact acelasi efect ca originalul...

Asa cum am zis aici si nu am s-o mai zic inca o data aici, m-a lasat neutru...cu alte cuvinte, pentru mine, aceasta investigatie m-a lasat rece, nu m-a interesat deloc. Vroiam sa fie ca unul din cazurile lui Sherlock, din noul serial de la BBC, excelent fabricat, la un standard deosebit de inalt. Adica nu chiar mura-n gura dar nu inteleg filmarea a doua filme cu aceeasi chestie cand oricum efectul dat de carte si detaliile tip avalansa de acolo nu se compara cu cele doar vizuale si auditive de aici...detalii care nu pot umple doar 2 ore jumate ci mult mai mult.
In acelasi timp nici unul din ele nu e atat de interesant pe cat pare. Dupa doua vizionari ale originalului si dupa o vizionare cu atentia la maxim la aceasta, aceasta e concluzia la care am ajuns. Singura chestie care ne pare iesita din comun e bineinteles singurul personaj iesit din comun...Lisbeth Salander. Si la un astfel de personaj e imposibil ca jocul tau sa nu fie unul iesit din comun, astfel unul mai bun fata de standarde. Jocul ambelor actrite mi s-a parut identic...Rooney Mara cat si Noomi Rapace au dat 110% pentru un astfel de personaj, cine nu ar face-o? Ambele la primele roluri importante, astfel nici una bagat serios in seama pentru prestatia lor...Rooney nu o sa castige Oscarul si din cele 5 nominalizari mi-e indiferent la ce castiga. Nu e un film extraordinar si desi regia lui David Fincher a fost spot-on, chiar mai buna decat a lui Niels Arden Oplev (pentru ca cel din urma a fost ajutat teribil de scenariu si in nicidecum de vreun talent regizoral ca al omologului sau din filmul nou), el nu a reusit sa surprinda pe nimeni cu filmul asta pentru ca nu e in textura povestii sa surprinda. Inca investigatia din "Zodiac" mi s-a parut mult superioara. Diferenta dintre cele doua filme e data de regia lui Fincher, clar diferita in bine de a lui Oplev si chiar ma bucur ca nu s-a oferit sa fure cadre cum a facut Scorsese cu "The Departed".
Craig David a fost la fel de plat cum a fost Michael Nyqvist si a iesit numai cat trebuie in evidenta fara o prestatie notabila sau surprinzatoare. Nu mai tin minte clar finalul primei partii pentru ca pentru mine ambele se termina cand se afla criminalul si situatia victimei...dupa, nu mai stiu daca s-au intamplat asemanator si putin e important.
Ca o concluzie...daca ar fi sa aleg dintre cele doua pentru a prezerva aceasta poveste pe pelicula, o aleg in mod sigur pe cea noua. Mi-a placut mai mult si m-a tinut captivat mai mult...mai ales ca eu am vazut originalul acum un an si ceva si astfel efectul lui s-a diluat datorita timpului.
8.4/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu