vineri, 2 septembrie 2011

Top Gun {1986}

Da, eu de abia acum l-am vazut. A fost la TV de nenumarate ori dar niciodata nu am stat sa-l vad cap-coada, nu existat momentul in care sa-l vad de la inceput si de asta nu m-am obosit sa-l vad nici pe bucati. Dar nu conteaza asta, conteaza filmul asta...slab rau de to.
Pe langa faptul ca e americanizat de imi vina sa vars pe nas intr-un jet continuu tot laptele pe care tocmai l-am baut, scenariul e de o copilarie crunta. Stau si ma gandesc care e publicul tinta pentru asemenea film...sa fie oare asta un simplu blockbuster de vara? Vara din '86? Da, se poate...prima lui zi in cinema a fost 16 mai. Actiune are, desi daca esti obosit nici aceea nu reuseste sa te tina treaz. Daca nu esti obosit, asa cum nu am fost eu cand am vazut filmul asta tarziu in noapt, poate nu iti cad ochii in gura. Nu e vina filmului...e vina anului ca atunci, in '86 a fost film smecher. Hell, inca se vorbeste despre Top Gun si in ziua de azi. E rapid si a avut cateva replici care insa rasuna si azi...I feel the need, the need for speed si multe altele.
E un scenariu umplut de aroganta americana, de tupeu/curaj, dar e si un film memorabil, trebuie sa recunoastem. Din cauza lui Tom Cruise, din cauza lui Goose, din cauza actritei fierbinti pe atunci care i-a luat ochii lui Cruise. Se vedea ca e mai batrana decat el si asta s-a si vrut. Din cauza zborurilor rapide...desi repetitive la un moment dat ca se ajungea sa se foloseasca acelasi cadru de avion in zbor de mai multe ori...
6.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu