sâmbătă, 6 august 2011

Super 8 {2011}

M-am simtit de parca m-am intors in timp...acum 60 de ani cand era moda filmelor horror cu monstrii in stop-motion sau oameni in costume cu orase facute din macheta...cu povesti la fel de subrede si siropoase, cu acting din partea unor actori necunoscuti sau de categoria B. Cred ca asta a dorit Spielberg si J.J. Abrams cu filmul asta. Reinvierea unei ere in cinema cand omul se ducea la cinema de dragul de a vedea spaima, actiune si un monstru...ceva simplu si eficient.
Fiind un produs J.J. Abrams am avut asteptari mari din cauza Star Trek-ului pe care l-a facut. Comparativ sunt clar dezamagit dar asta e daca vezi un film cu asteptari care nu il pun intr-o lumina favorabila. Chestia e ca nici nu s-a vrut ceva extraordinar de bun. Monstrul se vede rar, pastrand astfel misterul dar alimentand si frustrarea din spectator care e obisnuit sa vada monstrul in toata "frumusetea" sa inca din primele minute ale filmului. Asta mi-a placut la filmul asta...nu au fost nerabdatori sa il arate, pastrandu-mi astfel interesul pentru inca jumatate de ora...ceva eficient si simplu. Nu mai aratati tot din primele faze, dispare farmecul.
La fel de "anume" s-a vrut si actingul pustilor care a fost indubitabil mai bun decat al adultilor (Elle Fanning, cel putin...mai mai, ce actrita se face ea)...de asta ei sunt eroii pana la urma. Eroi care au reusit sa se apropie cel mai aproape de extraterestru (ca da, asta e) si sa nu fie omorati...nimeni nu a salvat ziua, nimeni nu a apasat pe un buton sa se termine totul cu bine, nimeni nu a trebuit sa viruseze nici un rahat de vas-mama cu un virus pamantesc sa distruga extraterestrii. Totul a fost un joc al sansei si din aceasta cauza a fost un film mai realist (figurativ vorbind).
E de asemenea si un film pentru pustani...de la 13 la 20 de ani, pentru ca se repeta de multe ori "Drogurile sunt rele!" de parca e un film cu mesaj bazat numai pe asta. Nu, e un film lejer ce il vezi impreuna cu prietena si bineinteles ei nu o sa-i placa fazele cu actiunea si tie (ca mascul feroce ce esti) nu o sa-ti placa fazele siropoase, mai girly. E foarte bun pentru ce vrea sa fie...
8.2/10

2 comentarii:

  1. 60? asa mult? eu am simtit cam 40 hai 50.Daca esti atent se observa clar stilul lui Abrams (scene catastrofale, muzica pe masura, miscarea camerei si cum ai zis si tu , doar o privire sau doua spre fata extraterestrului),desi atmosfera e marca inregistrata Spielberg.Mi-a placut filmul pustilor de la final... e chiar funny

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai nu prin anii '50 era moda aia cu filme numai cu monstrii? Atunci era...
    Stilul lui Abrams e inca la inceput, daca scot din ecuatie Lost...dar l-am simtit, nu incape indoiala, partea cu extraterestrii e mana lui Spielberg

    RăspundețiȘtergere