luni, 7 februarie 2011

Exit Through the Gift Shop {2010}

Tocmai am terminat de vazut o bucatica din noi toti...o bucatica de istorie a artei ce o sa ramana in timp din cauza ca ne influenteaza direct viata, o purtam cu noi prin tricourile pe care le avem, o purtam prin diferitele chestii ce ne fac sau cred ca ne fac unici...un breloc mai smecher...tot ce tine de pop-art sau street-art, adica despre ce este vorba in filmul asta. Wow...e un mind-fuck complet ce am vazut aici. Cel mai subtil mod de ati bate joc de cineva fara sa-ti bati joc de cineva ci chiar sa-l lauzi si sa ii arati realizarile. Intr-un fel ti-ai batut joc si de propriul tau public care iubeste acel ceva neobisnuit dar e orb in realitate...
Te face, ca artist, sa te intrebi ce e pana la urma arta daca un retardat ca ala o poate face, daca o persoana atat de superficiala care pur si simplu reproduce piese si repeta ce au facut altii inaintea sa poate sa ajunga atat de cunoscuta si realizata. Oamenii care au facut asta de zeci de ani si chiar regizorul Banksy, un bine cunoscut artist de strada a caror realizari le-am vazut cu totii si nu stiam ca sunt ale lui, au ramas cu un gust amar dupa ce au vazut ce au creat. Este, de altfel, un remake al filmului Frankenstein, unde Frankenstein e jucat de Banksy. Banksy a vrut sa trimita un mesaj cu arta lui de strada, un mesaj care era de fiecare data puternic si nemaipomenit vizual dar ce face Thierry Guetta e doar copy-paste ce tinde spre ce au facut altii, cum am zis deja. Nu are stilul sau propriu definit dupa cunostinte bine fondate cand vine vorba de arta si pop-art...e un copy-cat care s-a folosit de renumele artistilor adevarati, care au fost tonti sa-l promoveze, sa-si faca o mica avere vanzand pseudo-arta...chiar ca e Mister Brain Wash.
Ori e un geniu, ori un mare prost. Sper ca filmul asta sa castige cel mai bun documentar, fiind singurul care l-am vazut pana acum dar fiindca am ramas uimit din cauza reactiei ce mi-a provocat-o doresc ca asta sa castige si nici un altul. Suna ciudat, da...dar filmul arata o lume pe care toti trebuie sa o vedem si sa o intelegem si din cauza ca filmul este facut, in cele din urma, de un artist adevarat (Banksy), produsul finit e unul de exceptie. Rar dau eu nota asta la un film, ca sa nu mai zic documentar.
9.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu