miercuri, 17 noiembrie 2010

Pollock {2000}

O poveste despre arta si viata...neah. Sincer fiind nu mi-a placut. Ed Harris a regizat chestia asta si nu mi s-a parut ca a adus ceva nou pe vreun capitol. Filmul biografic al pictorului american Jackson Pollock...un pictor de care am auzit si ai carui picturi le-am vazut inainte. Sunt genul ala de picturi pe care oricine le poate face si daca dai pe in afara de artist ii pui la final si un titlu. Dupa, bineinteles, trebuie privitorul ori criticul sa faca legatura dintre titlu si ce ai pictat tu. Da, original este...si-a lasat amprenta aceasta viziune a lui Pollock in lumea artei moderne, fara dubiu dar poate doar din cauza ca arta moderna avea nevoie de ceva modern...
Asa cum era de asteptat, ceva atat de original nu poate veni decat din greseala. Mi-a fost prezentat intregul proces in detaliu, mi-a fost prezentata personalitatea complexa a artistului impreuna cu frustrarile sale artistice...viciile sale (alcoolismul care l-a ucis in cele din urma), relatiile sale, toate foarte europene desi par americane. Dar in final totul pare fara suflet, totul pare insipid si incolor...poate asa era personalitatea lui Pollock si Harris, fiind si regizorul, s-a interesat (cred eu) destul de intens asupra felului de a fi a pictorului.
Ce a primit totusi un Oscar a fost jocul actritei ce o interpreteaza pe sotia lui Pollock, Marcia Gay Harden, dar mi s-a parut atat de previzibil, atat de intins pe un platou inca din start incat te gandesti ca asta vana Ed Harris cu al sau film...premii Oscar. A fost si el nominalizat, nu a castigat...probabil vroia si pentru regie desi nu are nimic deosebit aceasta.
In final, asa cum am zis, mi s-a parut un film incomplet si nedramatic. Poate daca te intereseaza mai mult pictura abstracta, expresionista...poate da. Daca te atrage intr-adevar picturile lui Pollock s-ar putea ca filmul asta sa te intereseze. In rest eu vroiam sa vad un scenariu mai bun, acting (chiar) mai bun, regie mai buna...
6.7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu