luni, 25 octombrie 2010

Ronin {1998}

A fost de multe ori la TV. Nu l-am vazut atunci asa ca mi-am zis ca-l vad acu, ca e cu Robert De Niro, ca e cu Jean Reno, ca e cu actiune si iar n-am chef (rusine!) sa vad un film vechi care are si o poveste...nuuu.

Ronin e un samurai fara stapan...ca sa stie toata lumea din start despre ce e vorba in filmul asta. Nu vrea sa fie excesiv de profund dar partea asta cu luptatori fara stapani e pusa cu un scop. Vedem mercenari angajati de o fantoma care fug dupa un obiect fantoma...un MacGuffin (nu stiti ce e ala? L-ati mai vazut in Pulp Fiction si in alte filme in care acest obiect impingea povestea mai departe dar nu era relevat cu adevarat scopul acestuia). Aici, comparativ cu alte filme de actiune in care creierul nu trebuie folosit, se pune accent un pic mai mult pe dezvoltarea personajelor, pe relatia dintre "samurai", pe planuri...ceea ce mi s-a parut un lucru mai inteligent decat in alte filme de acelasi gen.

Bine, cu toate astea are multe greseli atat vizibile cat si in scenariu...unele replici in plus care puteau fi scoase cu efect pozitiv. La un moment dat un efect special folosit superfluu si prost (cand o masina, daca nu ma insel chiar masina care se vede mai sus, scoate fum de la roti dupa ce da cu spatele rapid...in fine, se vede)...plus alte cateva faze enervante care nu se pot trece cu vederea (dar pe care nu le-am notat). In rest, e un film de actiune decent cu cascadorii spectaculoase, impuscaturi nerepetative, personaje bine-schitate (pentru rangul acestui gen), o poveste cu caracter profund, clasic dar care nu poate sa ajunga asa din cauza ca desi pare ca se ia in serios, nu ii iese. Mi-au placut deci chestiile astea plus editarea sonora si faptul ca au filmat "on location"...astfel peisajele frantuzesti au fost foarte misto. Iar urmaririle prin orasele Frantei arata chiar foarte bine.

Pentru un timp...de fapt pana la final cand am vazut cine a regizat filmul am avut impresia ca e mana lui Luc Besson la mijloc dar pana la urma regia a fost semnata de John Frankenheimer. Il recomand pentru o vizionare atunci cand mintea cere putina actiune... 

7.7/10

2 comentarii: