duminică, 17 octombrie 2010

Rocky {1976}

M-a cumparat filmul asta ca pe ultimul om de pe planeta care se lasa cumparat cu greu...in mod normal povestile cu brute care nu au altceva de facut in viata decat sa se lupte ca rasa pe cale de disparitie a gladiatorilor nu ma induioseaza sau ma convinge dar filmul asta a avut alt ton...unul in care nu trebuie sa ii plang de mila ca vai, nu mai ii iubeste nimeni sau ca nu mai au unde munci...nu sunt cautati...nu. Aici a fost o viata de om care altceva nu stie sa faca...stie ca nu il duce capul si cu toate astea isi stie limitarile si in ce directie trebuie sa se indrepte pentru a reusi in viata.

Rocky e un italiano-american care de mic a inceput cu boxul. La 30 de ani inca nu a devenit cineva mare...mare greseala pe care a facut-o e ca s-a inhaitat cu natia mai rea a oamenilor de pe strada. Lucreaza ca mana de fier a unui mafiot minor si merge pe la oameni sa colecteze bani dupa ce ii ameninta putin cu viata. Are insa suflet si se vede peste tot in scenariul lui Stallone (care, asa cum stie toata planeta, e si actorul principal) ...ii pasa de cea mai nedorita fata din cartier (care normal ca se transforma intr-o lebada draguta dupa ce isi da jos ochelarii...bai ce impact pot avea ochelarii astia)...are animale de casa de care are grija desi e o bruta fara scrupule in ring. E un om care traieste la un nivel mai inferior pe plan mintal insa trairile sale sunt universale si puternice...le enunta pe toate cu glas dar le simtit oricum si fara sa le zica.

Este un film complet. Un film motivational pur american care pur si simplu functioneaza. Pentru numele lui Kubrick, mi-au dat si lacrimile in vreo doua scene :)) . Dar nu, e un film care te atinge la punctul sensibil si totul se leaga frumos in acest debut scenaristic al lui Sylvester Stallone. Chiar si felul cum a jucat s-a ridicat peste asteptarile mele dar oricum, nominalizarile pe care le-au primit au fost recunostinta suficienta incat sa ma mai repet eu acum.

Desi acesta mi-a facut o impresia buna...la fel si ultimul din serie (sper) pe celelalte am sa le ignor complet si nu am sa le vizionez niciodata. Stiu deja cum se desfasoara pentru ca stilul lui Stallone e previzibil, cliseic si americanesc...nu o sa ma surprinda cu nimic. Plus ca am zis deja ca povestile cu rasa pe cale de disparitie nu imi atinge nici o coarda sensibila decat in cazuri extreme sau cazuri ca cel de fata. Pentru cine nu l-a vazut il recomand pentru actori, atmosfera si poveste...sunt clasice. 

9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu