marți, 5 octombrie 2010

Donnie Brasco {1997}

Pentru fanii inraiti ai filmelor cu mafioti filmul asta trebuie sa fie un festin adevarat, o privire nevinovata asupra unei lumi violente si dure prin ochii naivului si n00b-ului personaj jucat de Johnny Depp. Spectatorii sigur se simteau ca si cum ar fi acolo datorita lui...a ajutat ceva, nu zic nu...dar filmul are bube.

Una din bubele cele mai mari mi se pare scenariul si in mod special unele replici pe care le ziceau "wiseguy"-ii. Pareau fortate, jucate prost si evident imitate de actori care nu au incercat sa patrunda suficient in personaj...si da!, ma refer aici si la Al Pacino care a jucat slab (per total) chiar daca a avut cateva (prea putine) momente convingatoare. In rest tot asa, nimeni nu iese in evidenta, Johnny cred ca tocmai in final are o scena in care joaca decent...insa eu nu inteleg cum de asta e portretizarea unui om care se simte mai confortabil printre mafioti decat acasa sau in sanul FBI-ului de unde vine...in fiecare scena mi-a aratat frica cutremuratoare, indoieli si ochi tradatori. Aici trebuia sa vad imaginea unui om care se transforma in totalitate cand se afla cu ei, cu raii orasului...

Insa nu, filmul a fost slab si mult prea lung (chiar si versiunea normala e lunga, eu vizionand-o pe cea extended)...scene cu mafioti pe care le-am mai vazut, singura chestie pe care nu am mai vazut-o in asa de mult detaliu a fost felul cum incerca Donnie sa ii inregistreze pe mafioti, ba cu reportofonul in cizme, ba cu microfonul lipit undeva si reportofonul in pantaloni...si asa mai departe. Evident, noua ni se arata ca a facut o treaba convingatoare...ca s-a tinut cu ei si ei nu si-au dat seama ca au un sobolan in casa. Eu ce pot sa zic? Modul in care o arata aici a fost regizat, ce mai, de fiecare data cand vedeam asta ieseam din atmosfera filmului...gandindu-ma ca daca asta era in realitate, Donnie asta era terminat de mult. In realitate cred ca agentul a jucat teatru mult mai bine...Johnny insa m-a dezamagit. De altfel toti au facut asta.

Scenariul, cum am zis, a fost slab, replici kitchoase, ireale...insa a primit o nominalizare mai mult pentru mesaj, cred, decat pentru altceva...nu stiu, nu a avut sens. Au fost bagate povestile alea fara prea mare legatura intre ele, ca niste episoade dintr-un sitcom... 

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu