marți, 14 septembrie 2010

Il cuore altrove {2003}

 The Heart Is Elsewhere 

O mare pierdere italiana de timp. Romantic, romantic...dar credeam ca merge undeva cu povestea. Si parca povestea cu tontul indragostit de cineva care nu este indragostit de el am mai vazut-o si asta nu recent. Deci nu. Hai totusi sa notez plusurile...cele cateva. Decorurile, imbracamintea, muzica, regia si cam atat...puse in ordinea calitatii.

Nu stiu la ce ma asteptam dar fiindca e un film pe care nu l-am ales eu ma asteptam la ceva mai bun...avand in vedere gusturile mele privind cinemaul italian. Cinemaul italian oricum e mort de vreo 2-3 decenii. Nu a iesit nimic bun sau memorabil...nici un regizor mai talentat la orizont. Noi ne-am gasit genul si cutreieram lumea cu el, italienii dorm in papuci. E frumos sa faci filme mari, pompoase, scumpe...dar sa aiba si o poveste in concordanta cu banii bagati in productie. Dar cand vad stereotipuri prost schitate deja mi se taie pofta de a termina filmul. Profesorul plapand, virgin la 35 de ani, in cautarea marii iubiri adevarate o intalneste pe ea, doar pe ea, curva tarii. Ok, poate exagerez...dar semnele se vedeau de la o posta si ma gandeam ca mai, daca nu le vede omul asta inseamna ca e mai chior decat ea...sau na, se intampla ceva mai mare mai tarziu in film. Toate o sa se lege, imi ziceam. Nope...

Se termina cu el si tendintele sinucigase...eh, daca nu s-a sinucis, si-a ucis cariera de profesor, macar atat. Se intoarce acasica sa duca afacerea familiei mai departe, sa-l imbrace pe Papa.Toate bune si frumoase in filmul asta...cum am zis...decorurile, imbracamintea, toate la standarde inalte dar a fost ceva ciudat cu filmul asta...mi-a dat impresia ca e un film facut in anii '80 care captureaza perioada interbelica din Italia...cand colo, in 2003 a fost dat publicului larg care consuma filme romantice slabe care se bazeaza pe punctele forte ale filmului, cele enumerate mai sus si limba latina...oh da, romantica limba. Asadar...nu-l recomand. 

6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu