sâmbătă, 31 iulie 2010

City Island {2010}

Venise Andy Garcia la Top Gear si astia au facut reclama la filmul sau, asta...si mi-am zis ca nu e tocmai genul de film cu care faci reclama la o emisiune de tipul lui Top Gear. Curios din fire am inceput sa-l caut, nu l-am gasit imediat dar cand l-am gasit l-am vizionat imediat. Nu am fost dezamagit.

Am regasit in comportamentul familiei lor multe din comportamentul familiei mele, dar asta e ideea, regizorul Raymond De Felitta ne-a aratat familia italiano-americana care, fiind italiana, seamana deci foarte mult cu a noastra...dar izbitor de mult. Asta pentru ca mult din spiritul italian il avem si noi...atunci cand au trecut pe la noi, pe vremea Cezarului, au lasat mult din samanta lor in neamul stramosesc romanesc.

Asadar, familia Rizzo e condusa de un sentiment puternic de nesiguranta. Fiecare are secretele lui, altele mai normale, unele mai neobisnuite, dar nici unul nu are curajul sa o impartaseasca cu restul. Fie dintr-un sentiment de inferioritate, fie de rusine, fie de dragul unui secret pentru a condimenta plictisitoarea viata in familie. El vroia sa se faca actor, ea fumeaza pe la spatele lui, fiica lor e striperita, pustiul are un fetis cu grasele si noul membru ii urmareste pe toti, fiind uimit de toti. Scenariul este punctul forte al filmului, comentand mult despre viata de familie, despre secrete, drame personale mai mari sau mai mici, toate culminand intr-un final previzibil insa excelent construit, toate secretele destramandu-se atunci cand trebuie, intr-o ordine crescatoare a importantei lor, deci si intr-o ordine dramatica a intensitatii lor.

Tot aici o vedem si pe fiica (atat din film cat si din viata reala) lui Andy Garcia, care e pe la primele ei roluri si promite, nu foarte mult dar cu cateva roluri bine plasate poate sa faca cariera. Bine, ea a intrat pe meseria asta cu pile dar ce sa-i faci, e Andy Garcia...nu e tocmai un neica-nimeni. Filmul e deci bun si merita vazut.

8.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu