sâmbătă, 6 martie 2010

Lost Highway {1997}

Inland Empire l-a depasit la bizarerie, asta e clar...ala pe langa ca e indescifrabil, mai e si foarte lung, plictisitor si ultimamente prost. Pe acesta ajungi sa-l intelegi la suprafata chiar din prima vizionare. Nu reusesti sa le legi pe toate cum trebuie dar important e ca prinzi ideea de baza.

Ideea de baza e un subiect arhi-folosit si arhi-cunoscut...cel al infidelitatii, al geloziei si al razbunarii intr-un cuplu. Subiect in mare parte specific Hollywoodului ca la noi, pe la europeni, un asemenea subiect mai rar. E culmea cu filmul asta ca doar are 2 ore si un sfert si povestea lui poate fi rezumata intr-o propozitie sau doua...dar asa e Lynch, iti spune o poveste comuna, obisnuita in cel mai bizar si enigmatic fel. Poti foarte bine sa il vezi o data, sa iti spui ce ai inteles si sa-l mai vezi o data dupa ca poate a doua interpretare o sa fie diferita...in schimb, eu mi-am spus parerea si apoi am fugit la net sa vad ce spun majoritatea. Spre usurarea mea, opinia mea nu a fost dureros de diferita fata de a majoritatii insa m-a ajutat parerea lor sa leg niste capete lasate libere.

Nu prea vad un sens sa spun eu despre ce e vorba in filmul asta...ar strica din placerea, daca pot sa o numesc asa, vizionarii filmului. Pentru mine nu a fost tocmai o placere, pentru ca m-a dezamagit subiectul, insa am indurat cele 2 ore si un sfert cu stoicism si s-au lungit in vreo 5 ore de fapt pentru ca tot mai gaseam altceva (mai interesant) de facut. Ce-i drept, ultima ora am urmarit-o indeaproape si aici s-a produs marea asamblare finala a puzzelului. E alambicat, e filosofic, e complicat doar de dragul de a fi complicat...de ce? Pentru ca poate scenaristul si regizorul (same person...David Lynch).

Nu exista public tinta la filmul asta, nu e doar pentru critici ca astia ii gasesc bube imediat, nu e pentru nimeni un astfel de film, e un exercitiu cinematic care se vrea rezolvat...trebuie rezolvat, ca daca nu e, nu are valoare. Dar, nu ii sunt fan...obiectiv e un film traznit rau, dar bun...dar nu mi-a placut. Nimic nu l-ar fi facut mai pe placul meu, e ceea ce e...mi-au placut simbolurile folosite, monstrul geloziei, autostrada fiind viata, sfarsitul fiind scaunul electric (cel putin asta prezentau miscarile frenetice ale personajului principal)...si asa mai departe.

7.3/10

+

The Men Who Stare at Goats - 6/10. Amuzant in felul sau, pacat ca nu rade nimeni. Lipseste o regie competenta, un scenarist mai bun si actori care iau in serios comedia.

Un comentariu:

  1. "Lost Highway" nu m-a coafat nici pe mine si nu mi s-a parut chiar complicat(M.P.D. themed films nu erau nici atunci o noutate). Problema mea a fost ca in final...nu am ramas cu nimic,. Ok, i-am prins firul narativ, I enjoyed the sountrack and the visuals, dar mi s-a parut mult prea...mecanic si lenes.

    RăspundețiȘtergere