vineri, 22 ianuarie 2010

Cape Fear {1991}

Cape Fear e un remake al aceluiasi film, cu acelasi nume din 1962. Am sa-l vizionez si pe ala in curand. Intrebarea pe care as dori chiar eu sa o raspund e...de ce l-am vazut pe cel nou mai intai? Nu stiu, le am pe amandoua...nu am avut decat sa aleg una din ele. Probabil m-a atras ideea unui Robert De Niro absolut dement si animalic...probabil si regia lui Scorsese...in final am fost dezamagit.

Da, am fost dezamagit...nu de prestatia remarcabila al lui DeNiro ci din cauza intregii naturi a filmului. M-a enervat ca a fost cat se poate de previzibil, m-au enervat asa zisii "oameni inteligenti" din filmul asta care s-au dovedit a fi extrem de prosti, favorizand astfel balanta pentru pseduo-filosofia, pseudo-inteligenta, pseudo-oricevreitu ce o avea personajul negativ. Da, avocatul din acest film a avut rabufniri exagerate, nelalocul lor, rationament indoilenic, tactica proasta si nu a dovedit nici o secunda ca ar fi mai inteligent decat caracterul pe care l-a bagat in inchisoare acum 14 ani.

Bineinteles, cat a stat in inchisoare a invatat toata legea pe de rost, citand amendamente, facand-o pe avocatul atotstiutor de lege...momente complet idioate si de prost gust dar care pana la urma aratau natura acestui personaj negativ foarte eficient. Timp de 14 ani a avut timp berechet sa-si perfectioneze planul, decurgand acesta perfect pana la cele mai mici detalii...dar multe din aceste detalii par exagerate si fortate. Imi pare rau pentru Scorsese dar nu prea s-a chinuit sa elaboreze nici un personaj atat de bine precum l-a conturat pe cel al lui Robert De Niro. A fost el nominalizat dar bine ca nu a castigat...tare mi s-a parut exagerat jocul in unele secvente.

Scorsese, un regizor respectat, a ales nu sa faca un film nou, deosebit, a ales sa faca un remake...lucru pe care l-a mai facut 15 ani mai tarziu si a luat Oscarul pentru asta. Miscari de genu asta ma fac sa ma indoiesc de calitatile adevarate de film-maker pe care le are Scorsese...cateodata numai. Sa fiu in locul lui...sa am talentul sau...reputatia sa...numai filme noi as face, nici un remake, nici nimic. Cape Fear merita vazut pentru Robert De Niro...a jucat destul de deranjant incat sa te faca sa iti treaca vreo 2-3 fiori prin sira spinarii...in rest, a big bupkiss...avand in vedere ca e un Scorsese.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu