sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Cape Fear {1962}

Nicidecum la fel de infricosator ca cel nou. Era un film perfect daca erau combinate...Robert De Niro din cel nou cu noutatea filmului vechi, la vremea respectiva. Cum am zis, un subiect nou e ce iese in evidenta in primul rand. Restul tine de regizor si de jocul actorilor...

Dar sincer sa fiu, cele doua mi se par la fel de bune si la fel de proasta. Acelasi limbaj l-am gasit si in cel vechi, aceeasi natie de oameni cu acelasi tip de gandire. Bine, povestea principala e aceea a unei razbunari comise de un animal salbatoc, de un pradator, care are avantajul de gandi si de a folosi legea umana in avantajul sau. Dar la fel ca in cel nou, omul ramane la fel de prost si intentiile lui la fel de primitive chiar daca a invatat atata lege. Da, e un animal, da, cauta numai si numai razbunare...dar nu faci in asa fel incat la inceput sa-i dai de inteles spectatorului ca cel pe care vrei sa-l ataci/omori o sa traiasca pana la batranete...asta a fost o scapare a scenaristilo si un detaliu pe care l-am prins eu si mi s-a parut important dar poate era intentionat...sa arate ca gandurile lui nu sunt acelea de a ataca pe cineva, mai ales cand era fata in fata cu politia.

Rob Mitchum nu e nici pe aproape la fel de dereglat precum ar trebui sa fie si nici pe atat cum e Robert De Niro. Intr-adevar, pe vremea aceea era ceva personajul sau, mai ales ca il vedem intr-un rol la fel de terifiant, poate mai, in Night of the Hunter...si cine stie cate alte roluri de genu asta a mai facut. Nu mi se pare un actor atat de esential incat sa ma intereseze toata cariera sa. El, la fel ca si Gregory Peck au avut roluri episodice in filmul din 1991, doar asa, ca fapt divers. Rob a jucat de data asta pentru cei buni iar Greg pentru cei rai...

Importanta acestui film pentru cinematografie? Pentru mine, infima...nici actingul, nici regia, nici macar povestea nu mi se par destul de importante. Inca povestea e chestia care mi se pare exagerata, realitatea fiind extrem de exagerata in filme...cam asta-i. Nu pot sa recomand unul in mod deosebit dar daca ar fi sa aleg intre cele doua...cel al lui Scorsese castiga.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu