luni, 21 decembrie 2009

Witness for the Prosecution {1957}

Asta e genul de filme de la care nu stii la ce sa te astepti...pana cand vine finalul si ala e plin de puncte culminante sub forma unor plot-twisturi inteligente, neasteptate.

Povestea filmului se prezinta destul de simplu. Un tip e acuzat de crima...nu are alibi, nu are martori, nu are nimic...insa are motiv pentru presupusa crima. Mult teatru, acting excelent din partea intregului cast, si mai multa legislatie englezeasca, multa drama in sala de judecata, fiind unul din principalele motive pentru care trebuie vazut filmul asta.

Comicul avocatului batran, bolnav de inima, care refuza recomandarile doctorilor pentru ca isi iubeste atat de mult munca...hotararea si misterul sotiei straine jucata de Marlene Dietrich, serioasa si puternica...acuzatul, un mielusel a carui lume se ciocneste in jurul sau, el neajutorat. Insa tot filmul se invarte in jurul plot-twisturilor din final. Un sfat pentru a avea un final imprevizibil...? Mai multe plot-twisturi in final. Unul dupa altul daca se poate...spectatorul nu o sa fie pregatit pentru cele ce urmeaza dupa primul...el gandindu-se la un singur final pe parcursul finalului.

Finalul m-a uimit, intr-adevar, dar stau si ma gandesc ca filmul numai pentru acest moment a fost facut. Pana atunci da, te-au tinut la suprafata comicul de limbaj si de situatie, chiar si drama din sala de judecata dar fara final filmul nu era atat de bun. Finalul e atat de "smecher" incat in timpul genericului de final s-a auzit o voce pe care nu am mai auzit-o pana atunci in finalul vreunui film. O voce care spunea: "Pentru distractia spectatorilor care inca nu au vazut filmul, va rugam sa nu divulgati secretul finalului"...o chestie care m-a amuzat mai mult decat orice alta faza din film si care mi-a intarit parerea ca acest film se invarte in jurul finalului...imprevizibil.

9.25/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu