vineri, 18 decembrie 2009

High Noon {1952}

Ce plictiseala...nu ma asteptam. Are o nota imensa pe imdb (8.3), 4 Oscaruri...pentru banalitati, una din ele o contest vehement...cea pentru cel mai bun actor in rol principal. Gary Cooper in rolul serifului parasit de orasul pe care l-a protejat atatia ani...rol in care nu spune doua vorbe dar din care se presupune ca am intelege mai multe din fata inexpresiva si miscarile robotice...foarte prost jocul lui. Nu imi place deloc...Un Oscar pentru cel mai bun actor trebuie sa-mi arate un artist care ridica standardul in aceasta industrie...nu ca acesta.

Am ramas uimit cand am vazut ca Gary Cooper a luat un Oscar...un mister total pentru mine. Alte Oscaruri au fost pentru cea mai buna editare, cea mai buna melodie si cel mai bun soundtrack...cum am zis, banalitati. De altfel, tot filmul e o plictiseala imensa...in timp real in schimb, chestia asta mi-a placut...pentru ca din cate stiu, e cel mai vechi film pe care l-am vazut care se prezinta in timp real. Adica o ora jumate dureaza filmul, o ora jumate dureaza actiunea...asta a fost ceva interesant.

La final, fiindca se termina cu bine, pleaca asa cum ar fi plecat, numai ca scarbit de orasul pe care l-a protejat atata timp. Mare morala, mare problema existentiala...intr-un mic oras din desert. Noroc de Grace Kelly care m-a bucurat cu prezenta ei...insa atat. Restul, nimic.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu