vineri, 20 noiembrie 2009

2012 {2009}

La un film de asta trebuie sa mergi cu amicii, cat mai multi, va uimiti vizionandu-l si apoi iesind din sala de cinema va minunati cum ati fost atat de prosti incat sa dati bani sa vedeti asa ceva...

Eu asa ma simteam. Simteam ca am pierdut mai bine de doua ore din viata mea sa vad mult prea multe efecte speciale facute pe computer (ii ureaza pe aceasta cale viata lunga computerului) combinate cu kitch incredibil de toate natiile si culorile. Oribil. Umorul nu a facut o sala intreaga sa rada, s-au auzit doar chicoteli care s-au rusinat cand au vazut ca sunt singure si s-au linistit imediat dupa. Umorul - ca de altfel dialogul - este dintr-un scenariu de film de categoria B. Daca incercati vreodata asta si scoateti toate scenele ce prind cataclismul o sa ramaneti cu niste actori imbecili condusi de un regizor prost, Roland Emmerich, intr-un film facut de Hallmark sau mai rau, unul de categoria B spre C.

Adica serios...eu am ramas si mai mut decat sunt de obicei intr-o sala de cinema cand am vazut ce tampenii de replici foloseau astia sa comunice unul cu altul. Erau esenta cliseului hollywoodian, erau kitchul cel mai kitch pe care nu ai dori sa-l intalnesti vreodata in viata ta. Scenariul e pana la urma de umplutura, e facut doar asa, sa umple cumva spatiile dintre scenele facute pe computer, care, asa cum ne asteptam sunt foarte bine facute. Nu sunt gandite mult...dar sunt facute in asa fel incat iti dai seama ca sunt concepute de un tont care stie ce vrea sa vada omul cand se duce la cinema. Ai totusi tot felu de cataclisme...de la valuri tsunami imense de 1500 de metri, ai vulcani indescripibili de mari, ai cutremure de 11 grade unde pamantul inghite tot, ai cel mai urat vis al tau cand vine vorba de catastrofe naturale.

In rest n-ai nimic, efectiv. E un zero barat, un vid total. Personajele sunt schitate subtire, toate fiind stereotipuri de prost gust care stii deja ce au de spus de cum le vezi si stii si cum o spun. E ridicol. Partea proasta e ca efectele nu depasesc cantitativ kitchurile astea ce nu pot fi trecute cu vederea asa ca efectul, la final, e negativ. Nu simti ca ai vazut ceva unde efectele sunt personajul principal, asa cum era normal. Ai vazut o varza murata unde s-a combinat efectele misto cu un scenariu penibil. A fost un chin. Nota pe care o dau este NUMAI pentru efecte.

6/10

3 comentarii:

  1. cred ca 6/10 e nota cam mare.
    am fost si eu sa-l vad si mi s-a parut o porcarie. punctul culminant, la vizionare mea, a fost cand si-a aprins unu' din sala o tigara.

    RăspundețiȘtergere
  2. La voi e voie sa fumezi tigari in sala de cinema? La noi nu.
    Am zis...nota 6, pura, e numai pentru efecte. Si nimeni nu poate contesta ca efectele sunt colosale.

    RăspundețiȘtergere
  3. mie mi s a parut ok filmul, as da o nota un picut mai maricica...7...:-)

    RăspundețiȘtergere