miercuri, 28 octombrie 2009

Food, Inc. {2008}

Un film ce a deschis ochii unui om care avea ochii deja deschisi. Vara asta cred ca am mancat cel mai bine din viata mea. Totul a fost din gradina proprie...ii multumesc mamei, pe aceasta cale, ca mi-a pus in fata toate bunatatile de la numai 5 metri distranta de mine. Si inca ma mai bucur de ele...unele, ca la restu s-a dus vremea. Insa am pus si pentru la iarna...deci eu stiu sigur ca invat bine de pe urma acestei experiente.

Nu le am cu fast-foodul, in special McDonalds sau KFC si daca le am cu fast-foodul ma duc acolo unde face mancarea in fata mea si nu mi-e rau dupa ce o mananc. De fapt, ma simt exact cum trebuie. Hranit si plin de energie. Un singur fast-food folosesc din Iasul asta si asta e Fair Play de la gara, un fast-food in rand cu alimentara Europa. Mancare tip fast-food dar care e prajita in fata mea si cunosc toate ingredientele pentru ca nu sunt procesate si nu vin ca hamburgherii de la alte fast-fooduri.

Ce folositor e un film de genu asta pentru publicul american dar si pentru asta al nostru. Pentru ca noi o sa ajungem ca ei, ca americanii daca nu facem ceva de acum sa avem mancare mai sanatoasa pe rafturi. Daca ma uit, nu vad nicaieri sa scrie organic sau altceva...nu vad nicaieri ca un fel de mancare sa fie exact ce trebuie sa fie ci mai trebuie sa scrie inca vreo 10 ingrediente in el. Aia nu e mancare, aia e modificata si e implicit nesanatoasa.

Desi nu sunt supraponderal, de fapt nici gras nu sunt, dar ma tem ca nepotii sau copiii mei o sa fie loviti de boala ce inghite America, supraponderalitatea. Apoi mancarea...trebuie lasata in pace, nu trebuie sa avem fabrici de crescut vaci si porci si trebuie sa avem ferme. Vaca, porcul sau gaina nu trebuie vazuta ca un obiect de pe o linie ci un animal de pe urma caruia ne hranim si suntem si sanatosi.

In fine, e un documentar bun, revelator, dar pentru cel care deja era interesat de subiect de inainte, nu e ceva nou.

8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu