miercuri, 9 septembrie 2009

Drag Me to Hell {2009}

Dupa vizionarea acestui film am un singur regret...ca nu l-am vazut la cinema cand a rulat. Chiar era un film pe care vroiam sa-l vad din doua cauze...regizorul si actrita din rolul principal.

Regizorul e unicul Sam Raimi care cucereste pe oricine cu filmele sale care combina atat de bine horrorul cu comedia, probabil cel mai bine. Da, acest film se aseamana cu seria Evil Dead fiindca e serios de infricosatoare dar nu destul incat sa se ia prea in serios. Aici intervin momentele amuzante care difera de la persoana la alta, in functie de gusturile acestia. Aici aceste momente pot fi si cele mai gretoase...sange tasnind din nasul eroinei pe fata sefului ei, o pupatura de la o baba urata fara dinti fix pe barbia victimei...numai cand ma gandesc la faza ce urmeaza imi vine rau...cadavrul vomita (din cauza gravitatiei) lichid de conservare (am uitat cum ii zice) in gura eroinei...momente unice dar si teribile. Sam Raimi e maestru in filmul asta si e imposibil sa dezamageasca.

In mod normal, filmul asta nu poate sa faca apel la cei care nu cred in asa ceva, e putin probabil ca sa inghita acest film (iar ma gandesc la faza de mai sus...gulp) si eu ma numar printre acestia. Orice chestie ce implica spirite, blesteme, tiganarii, eu inchid ochii sau inchid programu. Dar nu si aici, Raimi are talentul sa-ti atraga atentia chiar si cand nu crezi in ceea ce iti arata. Si n-am inchis ochii si am ramas extrem de atent. Si nu am ramas dezamagit. Filmul nu se termina la fel ca celelalte filme horror, cu loc pentru continuare, ci se termina cu gandul ca acel spirit malefic a fost, este si o sa fie in continuare in jurul nostru, in continua cautare de suflete blestemate.

Al doilea motiv obiectiv pentru care am dorit vizionare acestui film a fost actrita din rolul principal, Alison Lohman pe care am indragit-o in Matchstick Men, Big Fish, Where the truth Lies, The Big White si Beowulf (chiar daca e o versiune computerizata in ultima). E frumoasa, e petite si e blonda, o placere. Plus ca are roluri in care joaca foarte bine, acesta numarandu-se printre ele, dar nicidecum isi face loc intro pozitie fruntasa.

Asadar, filmul trebuie vazut atat pentru impact cat si pentru poveste si mitologie. Vizual e o placere dar e si infricosator, auditiv ajuta la ultima chestie.

Si da, aia sunt doi ochi ce se indreapta spre fata fetei.

8.25/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu