joi, 16 iulie 2009

Dawn of the Dead {1978}

Mai demult, tare demult, am vazut remakeul noului regizor pe val Zack Snyder (300 si Watchmen), cel din 2004 care aborda aceasta "problema" a zombiilor mai serios dar si mai amuzant. Mi s-a parut ca acel film are mai mult efect, e ce-i drept mai comercial, dar e in acelasi timp mai placut la vizionare si mai distractiv...si cand vine vorba de filme horror la asta se ajunge...la distractie.

Multe nu au insa darul acesta si eu unul, nefiind un fan horror pentru ca mi se pare cel mai inutil gen cinematografic inventat vreodata pentru ca pur si simplu nu sunt oameni talentati la acest capitol ce reusesc sa transmita teroarea eficient. Asa ca rar ma uit la horroruri pentru ca nu ma atrag si pentru ca stiu ca o sa fiu dezamagit.

Chiar si de asta de acum sunt putin dezamagit, dar numai putin...pentru ca e implauzibil dar si cam lungut. Inteleg ca se doreste un studiu aprofundat a unor oameni care se intampla sa cada intro astfel de situatie. E interesanta. Dar se putea scurta lejer. Snyder ce a facut...a scurtat timpul dar a introdus si mai multe personaje...pai asa se face. Nu zic ca George Romero nu se pricepe, el e taticul horrorului cu zombii dar pusca mea, eu nu vad daca te putea speria sau infricosa un astfel de film chiar si atunci, in '78. Ii laud insa talentul de a transpune o asemenea poveste pe ecran si modul eficient cum a facut-o. A fost o poveste mai umana, lenta atunci cand e nevoie si rapida atunci cand e pericol de moarte.

S-a putut observa calmul si aducerea la un normal relativ cand cei 4 se aseaza la casa lor in mall-ul masiv, de unde nu exista lipsa de vreo ceva. S-a creat o utopie care pentru doamna dintre cei 4 e mai mult o inchisoare chiar daca era frumos daca tacea din gura si se gandea la viata ei si a copilului nenascut din ea.

In rest a fost un film reusit, cu mult sange fals, cu mult gore spre final...cu multa frica si neasteptat si care culmea te indemna sa il vizionezi in continuare. S-au simtit cele doua ore si un sfert destul de bine...dar cica am vizionat versiunea Director's Cut care e cu 7 minute mai lunga decat originalul. Nu e mare diferenta dar na...

8.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu