joi, 4 iunie 2009

Fatal Attraction {1987}

Acu cateva zile am vazut filmul ala, Jules et Jim, in care am gasit un tip de femeie nebuna, adolescentina peste masura. In asta deja suntem la un alt nivel de "nebuna" mult mai serios, mult mai terifiant, dar potential, la fel de mortal. Ce pot sa zic, film complet previzibil, stiai ce o sa se intample cu fiecare personaj, stiai cum o sa reactioneze, stiai si pana ce scena urmeaza. La capitolul asta, nu e un film foarte "atractiv"...

E atractiv la capitolul acting. Glenn Close nu mi-a placut niciodata ca actrita dar talentul ei nu este de neglijat. Personajul ei te face sa gandesti cum ai reactiona, ce ai schimba din ce au facut sotii Gallagher (Michael Douglas si Anee Archer) cand era vorba despre o astfel de femeie. Din punctul meu de vedere au reactionat cum ma asteptam insa au facut si tot ce as fi facut si eu. As fi recunoscut la sotie ca am avut o aventura de un weekend care ma bantuie pana in ziua de azi, la propriu. I-as fi zis poate mai repede...dar nebuna ailalta e tot nebuna, e psihopata, e de nedescris. Tot o sa ma urmareasca, tot o sa caute sa ma aduca langa ea, sunt obsesia ei.

Pe de alta parte filmul asta e un fel de film "de protectie", ca sa zic asa. E genu ala de film care te invata ceva, ca un film despre incendii sau despre protectie in actul sexual...ceva de genu ala. Din asta se poate intelege: "Ce o sa se intample cand iti inseli nevasta de n ani cu o nebuna totala?" Raspunsul vine repede si anuntat de muzica sau tonurile sumbre care ţipă "alarma, alarma, ai grija ce faci". Asta e cel mai rau caz posibil, cel mai cel mai. Adica de obicei cand iti inseli nevasta aceasta se desparte de tine si divorteaza...asta e cel mai rau caz posibil in lumea reala. Asta e un caz de'a dreptul horror. De vazut pentru nebunia subtila dar tipatoare a actritei de mai sus. Merita...dar cam atat.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu