vineri, 22 mai 2009

Sense and Sensibility {1995}

Exista oare un chick flick mai tare decat asta? Nu cred. Asta din cauza ca asta e genu de ala nemuritor in care iti place (fetelor) cum se comporta lumea si cum vorbea pe vremea aia, intro Anglie a inceputului secolului XIX...toata lumea era civilizata, toata lumea vorbea parca din carti...

Insa acele vremuri au trecut si nu se mai intorc. Ca sa o zic drept, o astfel de poveste nu mai este contemporana, nu poate transpusa in timpurile noastre. Nimeni nu se mai comporta asa, nimeni nu mai vorbeste asa...acum toata lumea se grabeste...spre ce? Nimeni nu stie...multi cred ca spre moarte. Si sa te grabesti spre moarte e un pic prea trist. Oricum...eu m-am plictisit vizionand filmul si cum fac de fiecare data, orice film ar fi, oricat de prost, nu il inchid decat la sfarsit...am rabdare oricum. Dar m-am plictisit pentru ca nu e un film pentru mine...da, este artistic dar cantitatea de barfa si infinitatea de povesti de dragoste sau pseudo-povesti de dragoste sau combinatii pe care le tot relateaza femeile din filmul asta la un nivel atat de detaliat si repetitiv incat eu, cel putin, m-am saturat.

Cartea nu ma intereseaza cum e dar sa scrii un scenariu la care sa iei Oscar dar sa nu-l primesti pentru rolul pe care l-ai facut pentru film e ceva foarte interesant. Vorbesc, bineinteles, de cazul in care Emma Thompson, actrita din rolul principal a luat Oscarul pentru cea mai buna adaptare...Te-ai gandi ca daca tot scrii un scenariu trebuie sa stii sa joci perfect personajul pe care il scrii. Eu cred ca a jucat bine, nu ma pot insa pronunta in legatura cu competitia din anul respectiv unde Susan Sarandon a luat Oscarul pentru rol principal feminin. Apoi mai sunt alte enspemii de nominalizari pentru rol secundar feminin (Kate Winslet), cea mai buna imagine, cel mai bun film, cele mai bune costume si cea mai buna muzica...pe care nu le-a mai castigat.

Ma saturasem de intortocheli, de plecari si veniri a diferitelor persoaneje, de atentia pentru detalii din partea personajelor in legatura cu felul cum se comporta...nu e pe gustul meu. Regizorul Ang Lee la carma filmului...regie standard, nimic prea dramatic.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu