luni, 23 martie 2009

Yes Man {2008}

Tot l-am amanat din cauza ca nu l-am vazut la cinema asa ca am zis ca astept o versiune mai bunicica pe net...un dvd-rip sau hai dvd-screener. A aparut dvd-screenerul si nu eram hotarat dar apoi mi-am dat seama ca stateam si ma intrebam, fan Jim Carrey care sunt, daca sa mai stau sau nu...CUM SA STAU?!?!!? Am ajuns acasa si l-am bagat la download afland ca de fapt exista de mult timp o versiune bunicica...rushinica mie...

Dupa download i-am dat play imediat. Fara traducere, fara nimic, n-am mai cautat, n-am mai avut rabdare...si desi se auzea putin cam prost am reusit sa descifrez fiecare poanta si fiecare cuvantel si trebuie sa recunosc...nu am fost dezamagit. Zicand asta inseamna ca am ras in hohote reale, adica efectiv LOL-uri peste LOL-uri si asta dintr-un motiv format din doua...e o comedie americana asa cum imi place mie. Il avem pe Jim Carrey intr-o forma mare, asa cum il stim si asa cum il place lumea (bine, nu toata, sa nu cumva sa se simta cineva jignit...fucking snob)...strambacios, elastic, cateodata exagerat insa nu si aici. Aici e si foarte mult serios ca na, a mai imbatranit si nu poate sa faca chiar toate fazele pe care le facea in Ace Ventura...inca o chestie care mi-a placut. Nu am vazut asemanari intre poantele pe care le-a facut in filmul asta cu filmele din trecut...deci pe bune. Din cauza ca a mai imbatranit s-a facut mai serios asa ca nici fetele nu sunt la fel de elastice insa sunt la fel de amuzante, vorbesc cat se poate de serios :)) .

Acum povestea, stabilind deja ca Jim Carrey e la fel de amuzant ca intotdeauna, este foarte interesanta...poate semana, trebuie sa recunosc, cu cea din Liar Liar, personajul lui Jim fiind nevoit sa zica "Da" la orice intrebare sau propunere ce ii trece in cale. Se pare, insa, ca filmul este inspirat dupa o carte scrisa de Danny Wallace, un scriitor/jurnalist britanic care scrie comedie britanica (asta e al doilea motiv pentu care mi-a placut comedia atat de mult...e foarte britanica si se simte) care si-a scris cartea dupa ce un an intreg el insusi a raspuns cu "Da" la orice intrebare si/sau propunere...deci nu e tocmai aceeasi chestie cu "Liar Liar"...aici trebuie doar sa raspunda cu Da, nu sa minta. Evident, cateodata amandoua inseamna acelasi lucru in filmul asta dar cu timpul realizeaza ca nu e tocmai asa...e un film putin mai profund decat Liar x 2, cel putin din perspectiva mea. E un subiect motivational care in contextul pe care il prezinta personajul lui Jim, Carl, poate avea mare priza la public sau la publicul sedentar. Traiti-va viata...spuneti DA din cand in cand chiar daca nu vreti...dar ramaneti individualisti...in felul asta viata se poate schimba asa cum a patit si Carl...bine, nu o sa aveti viata lui dar intelegeti ideea.

O zic din nou...mi-a placut foarte mult filmuletul...am ras pe rupte insa Jim cam duce in spate tot filmul, ajutat bineinteles de scenariu dar nici Zooey nu e rea...de fapt, e chiar draguta si dulce, asa cum o stim. Un film optimist, care te distreaza si te poate ajuta sa gandesti diferit (asta daca vrei...) si mai e si foarte amuzant.

8/10 insa i-am dat 10 pe imdb asa cum fac cu orice film al lui Jim Carrey. Fan pana la moarte!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu