marți, 31 martie 2009

The Spirit {2008}

Do you see it? Il vedeti? E mai pe dreapta imaginii...DA! Decolteul, oameni buni, decolteul celei mai frumoase actrite de la Hollywood din momentul asta (cel putin pentru mine)(uuu, e ora 23:23 acum cand scriu asta...stiti voi, ca in filmul ala Number 23 in care a jucat Jim Carrey...daaaa, uuuuu) si anume Scarlett Johansson, da, ea este si acum fac o chestie care, in mod ciudat (dar ciudat care probabil am sa-l descopar dupa ce am sa vad filmul/filmele), nu am facut-o pana acum...caut fiecare film in care a jucat ea (si nu l-am vazut) pentru a-l viziona intrun viitor apropiat...
Da, se face din ce in ce mai frumoase pe film ce trece...

Acum totusi sa zic si ceva despre film...Mie mi-a placut Sin City foarte mult, adica foarte foarte mult...are o poveste complexa, captivanta si interesanta, un stil vizual unic si acela foarte interesant, actori care isi fac treaba excelent ramanand "true" comic-bookului, regizor talentat in persoana lui Robert Rodriguez...ce mai, nu lipseste nimic din filmul respectiv. Apoi mi-a placut si 300 foarte mult. Un film de actiune unic, spectaculos, puternic, interesant vizual...extrem de memorabil prin diferitele replici tipate cu curaj dar si prin scenele de actiune bestiale. Doua filme care au ceva in comun...Frank Miller, autor la ambele romane desenate dupa care s-au inspirat cele doua filme mentionate mai sus si co-regizor la prima.

La filmul de acum e regizor si scenarist la un material ce nu ii apartine...dar care a gasit ca stilul e la fel cu al sau. Acum nu ma dau cunoscator dar presupun ca cei doi se cunoasteau si poate erau prieteni, cine pusca mea stie sa zica...si de asta, probabil, asemanarea de stil intre asta si Sin City. Boon. Daca e sa ma iau dupa nota de pe imdb cred ca multi (multi, auzi :)) , foarte multi) au fost dezamagiti...si incerc sa ma pun in pielea lor. Acum, ca sa fiu corect ar trebui sa citesc intreaga serie de benzi desenate cu The Spirit, lucru pe care nu am sa-l fac din cauza ca nu am gasit filmul foarte interesant (benzi pe care le-am citit in cazul lui 300 si Watchmen, filmele inspirandu-se din ele la litera) si ar trebui, in acest caz, sa il judec asa cum mi-a fost dat...

Filmul mi s-a parut oarecum interesant (luat asa...putin mai interesant decat neinteresantul) din cauza personajelor...personaje care au fost intentionat sau nu scrise pentru a fi de foarte multe ori comice...toate. Vad ca scrie comedie la gen deci sa zicem ca nu si-a batut joc Miller intentionat de creatia sa si de debutul sau regizoral solo. Revenind...deci tot filmuletul are un aer de auto-ironie, de parodie a tuturor super-eroilor sau a villenilor ce ii intalnim in filme. Super-eroi care sunt stereotipul exact...ingamfati, fermecatori si o stiu, aroganti, niciodata nu se iau prea in serios, etc...la villanul lui Samuel L. Jackson e aceeasi poveste, stereotipul genului sau...nebun, ridicol, arogant, fara frica de moarte, etc...bine, ii ajuta si partiala nemurire pe amandoi, sunt oarecum invincibili (dar pot fi distrusi).

Si femeile din filmul asta...uh...Scarlett ca sidekickul lui Octopus (de ce? ca sa-si plateasca doctoratul), Paz Vega ca frumusetea persano-frantuza ce ne suceste mintile cu frumusetea ei si stilul ei unic, Eva Mendes cu...totul ei...pur si simplu imi place de ea, Jamie King ca frumoasa moarte (ironic, nu?) si Sarah Paulson ca frumoasa doctorita ce e neconditional indragostita de eroul din film. Multe femei frumoase in filmul asta. Si toate sunt interesante in felul lor dar toate au o caracteristica comunca pe care o subliniaza Dolan prin replica: "Toate femeile sunt nebune aici?"

Ca sa revin totusi...(cititi repede si fara pauze) povestea e cam zero avand in vedere ca pot s-o rezum in cateva cuvinte dar nu vreau in caz ca cineva vrea sa vada filmul si citeste asta mai intai... (acu trageti aer in piept) si e cam pueril in stilul S.F.-urilor din anii '50 cu clasica poveste a villanului ce vrea sa devina nemuritor si opusul sau cel bun ce incearca sa-l opreasca...e banal intr-adevar, dar eu tot nu pot sa inteleg nota aia mica de pe IMDb...filmul e mai mult o parodie deci trebuie sa nu fie luat in serios, are multe faze ridicole pentru ca asta e intentia, e o comedie, e un film scurtut si dulce-amarui. Nu e cine stie ce, nu prea are faze foarte memorabile, cu exceptia acelui decolteu de mai sus (cel putin pentru mine :P ) dar trebuie sa-i dau nota pe care cred eu ca o merita. Evident, ma asteptam la mult mai mult.

6.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu