joi, 26 februarie 2009

Religulous {2008}

Ce specie ciudata suntem...ne incapatanam sa gandim rational, pentru ca de cele mai multe ori cand dam de dificil in viata alegem sa ne rugam, efectiv, la ceruri, adica la aer, la oxigen, azot, CO2 si toate celelalte gaze si poate noaptea numai ne rugam la stele si la luna...deci corpuri ceresti...nimic mai mult.

De mult am ales pe cont propriu gandirea asta...mie personal nu imi mai trebuie credinta pentru ca viata e asa cum o faci tu...trebuie sa am puterea sa recunosc ca greselile mele sunt ale mele si singura metoda prin care le pot rezolva e singur, nu rugandu-ma la o creatie de'a omului din trecut care se plictisea la un moment dat. Sunt atatea dovezi care arata ca dumnezeu (da, e scris cu d mic) nu exista si oameni rationali, cu carte, refuza sa le vada din simpla frica de moarte. Moartea e inevitabila, trebuie sa ne gandim la ea zilnic pentru ca frica sa dispara, e ceva ce samuraii faceau in vremurile bune din Japonia veche...meditau in fiecare zi in privinta mortii si astfel moartea nu era un obstacol ce trebuia intalnit la sfarsitul vietii, la batranete.

Multi dintre noi zicem acum ca da, e bine sa fi ateu sau agnostic, la tinerete vorbind, cand la batranete ne intoarcem la cele mai simple, la calea cea mai simpla, la credinta si biserica (cu b mic)...ne distram toata viata, consumam droguri sau substante nocive pentru viata buna si aici intra si alcoolul cat si tutunul, chestii care sunt interzise in credinta in Dumnezeu, adica, facem ce vrem si aici intra orice, da? si la sfarsit...ca doar inca ne e frica de moarte alegem sa ne refugiem in credinta ca e singura care ne trimite intr-un loc in care nu exista durere...iar, o notiune aberanta...creierul tau simte durere, cu ajutorul receptorilor (adica nervii), ei, cum ajung astia sa fie impreuna cu tine, in spirit, cand de fapt mor o data cu creierul??? E una din multele chestii idioate cu care vine credinta...sunt nenumarate chestii.

Pot sa continui aici si sa vorbesc singur, la pereti, pana fac febra musculara la degete, atat de mult ma intereseaza pe mine non-religia...da...dar nu are sens sa continui. Cea mai simpla metoda de a trai e fara religie. (punct) Cine ignora cat rau face religia in viata noastra e un ignorant, un imbecil, un incult si un irational (ca sa nu mai continui cu insultele) si o face doar pentru ca e un egoist si un las. Atat.

Bill Maher face un documentar controversant, insa foarte bun in care vedem prostia religiei si efectul acesteia (deci efectul prostiei) asupra unor persoane slabe care nu sunt in stare sa isi puna viata in ordine pe cont propriu...E regizat de acelasi tip care a regizat si filmul lui Borat deci o sa intalnim aceleasi situatii jenante capturate perfect. E un film ce il recomand la toata planeta, in special religiosilor.

Religia e politica si religia a creat politica. Religia a fost prima si religia o sa fie ultima. Trebuie sa dispara pentru ca noi sa fim aici si dupa ea. Trebuie sa ne trezim, sa ne maturizam si sa gandim logic si rational lumea din jurul nostru...o sa fie un loc mai bun in care nepotii nostri vor copilarii si vor traii. Evident, o sa mai fie mult pana atunci...a si btw, apocalipsa, daca o sa existe, o sa fie facuta de mana omului, dar nu va asteptati la o venire a unui anumit personaj (fictiv) din religie, nu. Asteptati-va doar la sange, durere si sfarsit.

10/10 pentru ca vreau eu.

2 comentarii:

  1. Cu tot respectul M0n0, dacă îmbătat încă de raționamentul demențial prezentat în documentar, de ce ai adus insulte așa de serioase oamenilor religioși? I-ai făcut inculți! Tocmai am citit capodopera lui Melville, „Moby Dick”, și lasă-mă să-ți spun că autorul, un individ cu un intelect preeminent tuturor din tagma celor care fac documentare controversate, îndrăznește să credadă într-unul Dumnezeu și să facă recflecții toride asupra vieții și a morții. Era incult? Nici vorbă, era un intelectual veritabil, care a lăsat ceva omenirii, a lăsat o capodoperă a literaturii universale! Nu avea nici măcar un interes politic sau apolitic să prostească masele, NU! Chiar și cărturarul nostrul român, Andrei Pleşu vorbește de fenomentul acesta, despre cum apar ateii, ateii care în urma vizionării unui documentar deși fără temei, sunt convertiți. Pleșu a fost chiar mai dur cu cei ca tine, decât ai fost tu față de creștini, evrei sau altele.
    Bineînțeles, probabil te întrebi ce sunt eu sau pentru cine sunt. Eu am fost și sunt sceptic până-n măduva oaselor și nu cred că am fost inoculat nici măcar un moment în toată viața mea, pentru că am avut păriți laici, iar astfel întodeauna când mi se prezenta ceva, aveam întrebări.
    Mă rog, ideea e că ai aruncat cu pietre în oameni nu deștepți, ci geniali și recunoscuți unanim de cercurile de cărturari autentici. Probabil ai făcut-o dintr-o frustrare nejustificată și un raționament greșit. Probail baza frustrărilor ți-a clădit-o Zeitgeist cu teoria lor abisală despre mari conspirați, iar de acolo te-ai lăsat educat de documentare. Probabil, dar e treaba ta ,iar eu îndrăznesc să-ți spun decât să te mai gândești.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu i-am jignit pe cei din trecut. Ce sens are sa ii jignesc pe cei morti? Atunci erau alte vremuri, stiinta de abia aparea (sau a aparut recent, in timpul lui Melville, de ex). Nimeni nu se astepta ca inainte de stiinta si posibilitatea de a incerca sa contrazici cuvantul lui Dumnezeu sa existe atei in adevaratul sens al cuvantului.

    I-am facut inculti pe cei din ziua de azi, azi e imposibil, avand atatea dovezi si mijloace de a contrazice cuvantul "domnului" si vedem aceste dovezi pretutindeni ca cineva cu rationament si gandire logica sa mai creada in superstitii, pentru ca asta e Dumnezeu...O superstitie.

    Rationamentul filmului nu e demential, poate asa ti-a facut tie impresia dar eu m-am regasit in fiecare cuvant pe care la zis Bill despre viata lui. A fost crescut oarecum credincios dar niciodata nu ii era gandul la asta si la un moment dat a inceput sa o ia logic si sa cantareasca fiecare aspect al religiei cu non-religia (ceva fictiv pentru el)...pur si simplu, gandeste-te cum ar fi viata din jurul tau fara aspectul religios.

    Bine, poate inculti a fost folosi gresit din cauza ca, de multe ori, cultura e influentata de religie asa ca nu e bun. Imi retrag cuvantul.

    Persoana lui Plesu nu ma intereseaza si gandirea lui nu e relevanta pentru viitorul nostru care o sa fie in mare tehnologic.

    Rationamentul meu nu e gresit...pur si simplu cand m-am referit la inculti nu ma gandeam in nici un fel la mari scriitori ai trecutului...nici nu vad ce relevanta au in discutia asta.

    Si nu, nu am fost educat de documentarul asta...imi pare rau, insa gandirea asta o am de ceva ani chiar, nu de acum si culmea am format-o singur, fara carti, fara alte documentare. Tot ce face un astfel de documentar pentru mine e sa sublinieze deja ce stiam deja intr-un mod cat se poate de pertinent.

    Sfatul meu pentru tine e ca trebuie sa te trezesti si sa mirosi adevarul.

    RăspundețiȘtergere