sâmbătă, 10 ianuarie 2009

The Wrestler {2008}

Nici nu stiu ce sa zic...am ramas mut...nici nu stiu cum sa incep...
Filmul e o prostie. Serios. Pentru mine e un soc sa vad ca Darren Aranofsky a ales sa regizeze, daramite sa si produca un astfel de film...de ce? Ce a crezut ca poate iesi dintrun film ca asta? E anormal...Cred ca cel mai mult m-a uimit nota imensa de pe imdb...complet nejustificata.
Deci oameni buni care ati vazut filmul asta si va placut imens...filme de genu asta s-au facut la greata...filme cu subiect sportiv in care un sportiv ajunge la o varsta cand stie ca viata sa e de rahat de fapt, ca a avut un moment de glorie, mult apus acum, cariera lui e la final...si nu poate accepta asta...e stereotipul perfect intr-un astfel de subiect. (un exemplu asemanator e Rocky Balboa...si asta nu e singurul, e doar unul care mi-a venit acum in cap).
Darren e un regizor extrem de talentat si nu inteleg de ce a ales drumul asta...regizor tanar ce a regizat filme ca Requiem for a Dream (film extrem de profund despre oameni dependenti de alt stil de viata, deloc sanatos), The Fountain (film mai profund despre viata, iubire si nemurire) si Pi (pe care nu mi-l mai amintesc foarte bine, cu toate ca stiu ca a fost foarte bun)...acum cu filmul asta a luat o complet diferita intorsatura.
A facut o drama clasica, perfect americana...pai de ce ma Darren ma? De astea s-au mai facut...nu mi-ai aratat decat ceea ce stiam ca o sa se intample. Perfect previzibil film si asta m-a uimit din cauza ca ma, nu se poate, trebuie finalul sa fie diferit...trebuie sa fie ceva. Nu a fost nimic, a fost exact cum ma asteptam. Ceea ce nu e bine. L-am vazut, dupa primul atac de cord ca doreste sa se schimbe in bine...da, pana la urma si asta era previzibil...da, probabil oricum era tot previzibil era si asta din cauza povestii pe care am mai vazut-o in diferitele ei ipostaze.
Singurul lucru bun e actingul lui Mickey...pana si eu recunosc ca un astfel de joc actoricesc merita laudat si chiar premiat, e method acting at it's best. Puternic, trist, curajos, o combinatie perfecta cand vine vorba de a atrage atentia pentru premii. A avut toate elementele unui jucator de Oscar: lacrimi la momentele triste, putere la scenele unde asta e necesara si sa-l vezi pe Rourke la 52 de ani ca isi face singur cascadoriile e ceva. Cam atat e de laudat la filmul asta, un acting foarte bun. Nici actorii ceilalti nu fac rau, de fapt, Marisa Tomei e foarte into the role si inca e frumoasa, Evan Rachel Wood joaca si ea bine in putinele scene in care apare. Tomei insa mi-a adus aminte putin de personajul din South Park, striperita aia batrana cu sanii lasati care umbla prin club zicand cu o voce groasa, ragusita: "Dance? Anyone like a dance?".
In rest, nu pricep de ce ar fi numit filmul asta bun...e un cliseu de la inceput pana la sfarsit...e ce am mai vazut si regia nu ajuta cu nimic. Pacat. Mare pacat.
7/10

8 comentarii:

  1. Chiar mi-ai dat un șut în testicule prin cele spuse despre „The Wrestler”! Spun asta pentru că l-am văzut și mi-au picat plombele. Da, mi-au picat plombele pentru că am văzut un film care are o poveste(incomparabilă cu gluma aia de „Rocky Balboa”), are actori(despre Mickey nici nu are roste să mai vorbesc, dar pentru Marisa Tomei trebuie să existe măcar o nominalizare la Oscar, pentru că ăla a fost un rol!!!), are un regizor care-l surprinde nemaipomenit din spate în itinerariul lui obositor și disperat. Totuși, nu e „Wrestlerul” o dramă mult mai bine făcută și mai bine jucată decât super aberația „Seven Punds”, unde... inepții, inepții și un Smith și o Dawson inferiori cuplului Rourke-Tomei?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Il surprinde din spate? Tu iti dai seama ce zici? Si ce daca il prinde de la spate? Asta e ceva nemaipomenit si grandios?
    Despre Mickey am zis ca nu am comentarii...a jucat excelent, la fel si Marisa.
    Filmul asta are o poveste...una pe care ai mai vazut-o! Sa nu-mi zici ca te-a suprins placut o poveste despre oameni prosti, care nu stiu altceva in viata decat sa se raneasca superficial pentru satisfactia altor prosti...wrestlingul e cel mai tampit sport din lume, fara discutii.
    Da, Seven Pounds e mai prost, dar asta m-a dezamagit si de asta are o nota mai mica...ala nu m-a dezamagit, m-am asteptat la un astfel de film.

    In fine...respect orice alta parere, chiar si una care difera cu a mea...
    Imi pare rau pentru coaiele tale...

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, wrestlingul e un „sport” foarte aiurit, dar despre film tot nu înțeleg de ce vorbești de parcă ar fi o pastișă, pentru că nu e și oricât de mult ar semănă cu alte filme cu notorietate ca ”Million Dollar Baby” „Rocky Balboa” sau chiar „Raging Bull”, nu e același lucru, are un sfârșit pe care sunt surprins să aud că l-ai prevăzut. Mă rog, nu vreau să mai invoc personajul jucat de Rourke și viața acestuia la 20 de ani după acea perioadă în care hiturile Rock(inegalabile!!!) răsunau pe la răspântii, iar acestuia îi apare și o fică pe care o neglijează preferând să fie cu „familia lui”. Iar așa cum e o povestea despre sportul ăsta stupid, tot e o parte autentică și bine ilustrată a SUA. E adevărat, pentru mine e foarte important actingul actorilor dintr-un film care, dacă reușesc să mă cucerească, greșeșesc, și potrivit sentimentului de valoare neglijez unele părți și le exagerez pe altele; poate sunt subiectiv. Oricum, pentru mine „Wrestlerul” e undeva la nivelul „Taurului Furios”.

    Totuși, te rog, scuză-mă dacă am întrecut măsura sau te-am deranjat, pentru că nu asta a fost intenția, ci după cum ți-am spus, am fost doar surprins și din replica mea s-a simțint probabil puțină vehemență pentru care, din nou, îmi cer scuze, dar hai mai bine să ne bucurăm pentru Rourke care a fost onorat cu un Golden Globe aseară!

    RăspundețiȘtergere
  4. Are un final previzibil din cauza ca e un film menit sa te invete ceva! Avem caderea din gloria a unui personaj, cadere ce are loc undeva prin aia 20 de ani pe care ii pomenesti, de atunci, in loc sa se retraga frumos cu familia, alege, cum zici tu, alta familie care iubeste sa-l vada plin de sange si durere (chiar daca stim ca e totul teatru, la partile cele mai dureroase, daca ar fi adevarate) si inca de la primul atac de cord stiai ce o sa se intample cu el. Sa nu-mi spui tu mie acum ca nu a mai avut un atac de cord (de asta data mortal) dupa ce a terminat meciul doar din cauza ca nu ti-a aratat, ca iti dai seama ca nu te cred...mai si baga discursul ala demn de un final trist. Iti dau dreptate la partea cu autenticitatea SUA...
    Chestia pe care vreau sa o zic e asta: Acting excelent se gaseste si in filme mai mediocre, filme facute de regizori buni dar care nu s-au concentrat pe regia camerei si mai mult pe aceea a actorilor...aici a fost cu actorii.
    Si eu ma bucur ca a castigat Rourke Globul aseara si doresc acelasi lucru sa se intample la Oscaruri pentru ca acting de genu asta e rar...

    Ma, nu te scuz din cauza ca nu m-ai deranjat cu absolut nimic :)) . Daca ai luat "imi pare rau pt coiale tale..." drept semn ca m-am suparat, te inseli :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Încă o părere pro!

    http://www.tvmania.ro/articol.php?id=4416

    RăspundețiȘtergere
  6. Și încă șase păreri, dintre care două dacă nu chiar trei aparțin unor publicații unde nu scrie oricine.

    http://www.adevarul.ro/articole/intoarcerea-fiului-ravasitor.html

    http://www.adevarul.ro/articole/cinema-recomandari.html

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/842260/Ultimul-meci/

    http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081223/REVIEWS/812239985

    http://movies.nytimes.com/2008/12/17/movies/17wres.html#

    http://www.ew.com/ew/article/0,,20245338,00.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Omul are o părere confirmată de surse de specialitate ;)

    Mie mi-a plăcut filmu' ăsta nu neapărat pentru ce face, ci pentru CUM face. E un film cu oameni pe care nu-i duce capul să vadă ieșirea din labirint - vorbesc aici de amândoi, și Rourke și Tomei. Sunt anacronici fiecare în felul lui, trăiesc din gloriile trecutului și se agață de orice rămășițe ale lor pe care le descoperă în prezent.

    Faza ilustrativă pentru tot filmul, cred eu, e cea cu puștiul pe care îl invită Rourke să joace "Nintendo" - un joc în care el are rolul principal, dar care e depășit din toate punctele de vedere, după cum ne prindem cu toții când puștiul menționează "Call of Duty". Chestia ce m-a izbit acolo este că copilul ăla (10-11 ani) e acolo din MILĂ pentru wrestlerul ăsta bătrân și ramolit.

    Orice ai zice despre filmul ăsta, el cu siguranță NU e un film de sport. Sau cel puțin nu numai atât. Iar regia mi s-a părut excelentă.

    RăspundețiȘtergere