luni, 19 ianuarie 2009

Saw V {2008}

Ultima parte din seria Saw, serie care a inceput atat de bine cu Saw (1) si incet dar sigur ajunge in declinul pe care il intalneste fiecare serie horror facuta vreodata...
Chestia asta poate avea mai multe cauze:
Una si de obicei principala e ca de la atatea filme povestea ajunge sa fie scrisa prost, absurd sau ridicol, de unde si o parte din fani fac bye-bye sau pur si simplu ajuta pe restu sa nu o vizioneze facandu-i publicitate proasta.
Alta cauza ar fi ca fanul primelor filme, de obicei cele mai reusite, vede cat de proaste sunt urmatoarele sau pur si simplu se plictiseste sa vada aceeasi poveste in alta lumina sau cu alti actori. Asta e fanul adevarat, pentru ca e sincer.
Desi vizionand seria am observat ca e in continua scadere calitatea filmelor mi-am zis ca e o serie care merita, la restul nu am ajuns sa vad nici 4 la cat de proaste erau inca de la primul sequal. La mine au fost acordate note in felul urmator: Saw (2004) - 10/10 (era ceva cu totul nou iar tensiunea din film a fost perfect distribuita dar si foarte puternica); Saw II (2005) - 8/10 (un sequal bun); Saw III (2006) - 8/10 (reusesc sa-l mentina cat de cat fresh dezvoltandu-i povestea); Saw IV (2007) - 7/10 (incep sa ma satur dar nu chiar...). Si acu vad ca is hotarati sa scoata cate unu pe an, e bine si e rau in acelasi timp. E bine ca oarecum deja stiu ca ma uit la un film la anu si e rau ca povestea s-ar putea sa fie si mai si...
Asta de acum a mai avut nenorocul sa fie si total neinteresant si nu m-a captivat in nici un fel...exceptand, poate, fazele cu nefericitii din poza de mai sus. Am avut si, zic eu, norocul s-o vad pe Julie Benz pe care o urmaresc as we speak in serialul sangeros "Dexter" (am ajuns la sezonul 3, ep. 8 si rullz pana acum...mai am putin si am vazut toate episoadele) ceea ce mi-a placut si m-a facut sa ma uit mai cu atentie.
In rest, banalut...insa e mai putin sangeros decat 4 sau 3...nu mai stiu diferenta :)) . Cam asta e problema cand ai prea multe filme cu aceasi povestioara si stil.
6/10

2 comentarii:

  1. De la saw 1 şi-a pierdut efectul, după părerea mea. Sunt o grămadă de filme de genul, gen House of 9, The Cube, etc, care tot pe acelaşi chilipir se joacă. Pana mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ce s-ai faci? Nu stiu astia cand sa se lase...banu in sine e un drog.

    RăspundețiȘtergere