joi, 22 ianuarie 2009

Oscar 2009 - Preziceri la cald

- Bun...deci...cel mai bun film. Avem 5 filme din care am vazut 4, dar sunt mai mult ca sigur ca The Reader nu e extrem de deosebit, dar asteptarile mele nu sunt imense, poate mai putin pentru rolul doamnei Winslet. Din cele 4 vreau sa castige The Curios Case of Benjamin Button, s-ar putea sa castige insa Slumdog Millionaire, fiind favoritul anului si al criticilor...mare greseala. Nu are nimic deosebit si nu m-a atins in nicio zona, nici "sufletu", nici creieru...pur si simplu e un film over-rated. Apoi, nici Cazul Curios nu ar merita din cauza ca seamana cu Forrest Gump...deci, nici una din favorite nu ar merita cu adevarat sa castige (nu am mentionat ca Slumdog seamana prea mult cu City of God). Deci, daca as dori sa aleg un al treilea castigator care ar merita cu adevarat Oscarul ar fi pentru Frost/Nixon insa inca astept The Reader, a carui review vine maine.
- Cel mai bun actor...iar am vazut 4 din cei 5...si din astia e usor si greu de ales in acelasi timp. Usor ar fi pentru ca Rourke e favoritul si si merita, cu adevarat. Apoi il avem si pe Pitt care joaca excelent, dar inca e tanar (relativ) si are in fata alte roluri marete, Penn joaca rolul unui homosexual asa ca luati asta cum vreti voi si apoi mai este si marele Langella care merita si el cu siguranta multa atentie pentru rolul maret pe care l-a avut. Merita deci Rourke, Pitt si Langella, in ordinea asta.
- Cea mai buna actrita...vreau Winslet sa le bata la cur pe toate, vreau deasemenea s-o vad bocind pe scena, ar fi penibilo-amuzant. Dupa merita Jolie si atat, ca pe restu nu le-am vazut :)) ...insa e o preferinta personala sa castige Winslet (a avut rolul incredibil si din Revolutionary Road) asa ca restu nici nu ma doare cum joaca.
- Actor in rol secundar...aici e evident: Heath Ledger, nu pentru ca a murit tanar, nu pentru niciun motiv imbecil ci pentru ca a jucat impecabil rolul lui Joker. IM-PE-CA-BIL...da, stiu sa despart cuvintele in silabe. Dupa el ar urma in ordinea calitatii rolului urmatorii: Downey Jr., Shannon, Brolin. Pe Hoffman inca nu l-am vazut, insa mai e timp, la fel si pentru cei de mai sus pe care nu i-am vazut.
- Actrita in rol secundar...nu prea ma doare insa ar merita...hmmm...Tomei prima, Cruz urmatoarea, Henson ultima...avand in vedere ca Doubt inca e pe lista de "must see!".
- REEEGGGGIIIIIEEEEE: Aici sunt, iar, multi favoriti, insa faptul ca sunt fanul sau devotat pana cand ma dezamageste profund...Fincher merita Oscarasul...insa are contra-candidati pe masura. Howard regizeaza excelent dialogurile si intepretarile lui Nixon si ale lui Frost, Van Sant (cu Milk) face un film controversant si astfel ii e mai usor sa iasa in evidenta...nu prea am bagat de seama regia din cauza ca e foarte non-Van Sant...Apoi, este Boyle, din nou favoritul, care a luat deja un Glob de Aur pentru regie tot anu asta pentru acelasi film...deci, cam stransa lupta aici...
- Scenariu original: Vazut In Bruges, Milk si Wall-E...merita...drum roll...Wall-E. Daca il vedeti intelegeti de ce...nu mai are sens sa mentionez si eu...
- Scenariu adaptat: Cazu Curios s-ar putea sigur sa nu castige ca Roth a luat deja un Oscar pentru exact aceeasi chestie...so no for him. Frost/Nixon e un scenariu extrem de fluent si concis ce este de inghitit si inteles foarte usor. Iar Slumdog, iar, nu mi-a atras atentia prin scenariul anume impaiat cu replici finute...a iesit prea mult in evidenta prin asta...nu mi-a placut. Iar, au mai ramas 2 de vazut.
- Imagine? The Dark Knight...evident. I mean, mi-am cumparat si DVD-u cu filmu asta, original, cu 2 DVD-uri in el, unul bonus. E prea perfect...si nu exista superlativ pentru perfect. Urmat de Cazu Curios, Slumdog si Changeling.
- Editare: TDK iar...da, am o preferinta pentru asta cand vine vorba de chestii tehnice intr-un film. Asta a fost facut cu cea mai noua tehnologie din orice punct de vedere si editarea a fost facuta de un adevarat profesionist (The Prestige, Batman Begins, The Truman Show...se pare editorul preferat al lui Christopher Nolan)
- Art Direction...scenografie? tot TDK, ca asa vreau eu...de nu...Cazu Curios.
- Costume...nu-mi pasa...nu stiu, daca ar fi sa aleg unu ar fi...Cazu Curios :))
- Machiaj...Jokerul iese fara dubiu in evidenta, insa si Cazul Curios nu e mai prejos. Hellboy ciii cauta acolo, nu stiu, dar sa zicem...
- Coloana sonora...pacat ca nu a intrat TDK, a fost descalificat din cauza ca sigur castiga, dar si cica ar fi fost 4 compozitor cand trebuie sa fie 2...naspa. Din cei ramasi merita Wall-E, Slumdog si Cazul Curios. De fapt, daca nu castiga Wall-E o sa fiu dezamagit...
- Cea mai buna melodie...Peter Gabriel of course.
- Sunet: tot TDK, l-am vazut la cinema, un cinema de calitate si sunetu e absolut perfect. Urmat de Wall-E, Cazul si Slumdog...
- Editare a sunetului...aici e pentru cunoscatorii adevarati...adica nu e greu, "auziti" (in sensul de vedeti) ca fiecare obiect de pe ecran sa aiba un sunet clar si precis, sa nu fie obiecte care nu au sunete cand sunt folosite in cadru...chestii de genu asta...adica o chestie la care lumea nu prea acorda multa atentie insa chestii care intregesc un film si conteaza de cele mai multe ori. Primu e TDK, Wall-E, Iron Man, Slumdog si Wanted poate sa se duca sa se culce de pe acuma.
- Efecte speciale: Chiar trebuie sa mai zic TDK? Normal ca e asta, Cazul e urmatoru pe lista si apoi si Iron Man...excelente efecte si la asta.
- Cea mai buna animatie: evident Wall-E, are mesajul cel mai puternic, plus ca animatia e excelenta si are o poveste foarte frumoasa. Urmat de Kung Fu Panda si apoi de Bolt.
- Cel mai bun film strain: Nu am vazut niciunu din pacate insa tin pumnii pentru Vals im Bashir.
- Documentar...nu ma intereseaza.
- Documentar-scurt metraj...iar, nu ma intereseaza.
- Animatie, scurt...nu am vazut nici una...
- Scurt-metraj...nu am habar.

Cam atat pentru o previziune la cald, mai sunt cateva de vizionat...pana pe 22 Februarie mai este timp pentru toate.

2 comentarii:

  1. Nu inteleg ce nu-ti place la 'Slumdog millionaire'? mie nu-mi plac filmele indiene, dar acesta iese din tiparele Bollywood-ului, prin regie si scenariu extraordinare. Mi s-a părut uimitor ce-a reuşit să realizeze Danny Boyle având la dispoziţie nişte actori no name şi un buget de doar 15 milioane de dolari..
    Multa lume s/a uitat la film avand dinainte prejudecati, cum ar fi faptul ca e un film indian, si ca orice film indian, are in centru ideea dragostei. Spre deosebire de acestea din urma, 'Slumdog millionaire' surprinde iubirea intr-un fel autentic, pur si reuseste astfel sa depaseasca caracteristicile unei melodrame, cum ii spun unii..
    E-adevarat, gusturile nu se dicuta, tu fiind fan The Dark Knight se justifica parerea ta despre SM, un film diametral opus cu TDK, insa, nu se poate trece cu vederea faptul ca SM are 10 nominalizari la Oscar..nu vb de o sleahta de cinefili cum suntem noi de ex., ci de critici de film.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ti-ai raspuns singur...
    Dar ca sa zic si eu totusi ceva. Nu e nimic original in filmul asta. Pare ieftin si este. Chestia asta cu ieftina merge excelent la un film al unul regizor nou, tanar, nu la unul cu experienta si oarece talent cum e Danny Boyle. Un regizor bun nu face un film bun aratand cat de putini bani foloseste ci cat mai multi, cu atat mai bine. Cred ca cel mai mult m-au enervat actorii...de la pustiu ala care mai are putin si se pisa pe el, ramane asa tot filmul. Prezentatorul showului, extrem de enervant, mai mult decat e necesar. Actorii sunt cei care mi-au dat impresia de film ieftin...si nu numai. Pur si simplu nu e nimic deosebit in filmul ala...nu m-a facut sa-i memorez niciun moment.

    Si mai e si chestia asta cu gusturi, cu toate ca am mai gustat filme de genu asta in trecut si mi-au placut...

    RăspundețiȘtergere