marți, 20 ianuarie 2009

Cube {1997}

Pacat ca nu l-am vazut pe asta primul. Acum ceva timp, cam prin 2003-2004 am vazut Hypercube undeva la tv, cred ca la HBO. Nu mai tin minte multe din el, nici nu l-am vazut de la inceput si l-am vazut o singura data insa vizual m-a captivat (si vizual dar si prin efectele speciale)...si acum regret ca nu l-am vazut mai intai pe asta ca sa-i "gust" cu adevarat ideea originala si pusa in practica atat de bine si relativ ieftin.
Avem o mana de oameni captivi intr-o camera patrata...s-au trezit aici si stiu ca sunt captivi, insa labirintul asta necesita inteligenta si rabdare ca sa fie elucidat, e un labirint cum nu s-a mai gasit pana acum. Este nevoie de matematica avansata (noroc de retardat), este nevoie de ingenuitate umana veritabila si mult, mult curaj. Avem o mana de oameni aparent alesi fara ceva comun insa ajungem sa ii cunoastem destul de repede si intelegem si scopul lor in acest labirint. Insa cam atat putem scoate bun de la scenariu ca unele replici sunt de'a dreptul ridicole spre amuzante...insa nu tot timpul.
Asadar, avem de-a face cu un film tensionant, plin de suspans, cu acting decent, regie ce a scos tot ce a fost posibil din actori si decor, niciodata plictisitor...de fapt, timpul a trecut zburand si asta e intotdeauna bine. E complex iar intrebarile care le punem la inceput si pe parcurs nu sunt raspunse in final si asta pentru ca lasa totul la imaginatia bogata a spectatorului iar asta e iar un lucru foarte bun.
E de mare efect.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu