miercuri, 17 decembrie 2008

Before Sunset {2004}

Continuarea de succes a filmului precedent.
Cu aceasta continuare se aduce si ceva cat de cat nou in cinema. Adica nu prea ai unde sa vezi un sequal ce se face dupa 9 ani, ai carui poveste e si ea dupa ani, cu aceeasi actori, efectiv, vedem ce se intampla cu aceleasi persoanje dupa 9 ani de la prima data a intalnirii lor, in timp real. E ceva unic...exact cum trebuie sa fie cinematograful...si asa cum e din ce in ce mai rar.
Jesse a devenit un scriitor de succes si a venit in Paris sa vorbeasca despre cartea lui...carte in care vorbeste despre noaptea aia magica de acum 9 ani...bineinteles Celine este acolo, nu tocmai printrun noroc chior sau destin. Amandoi s-au maturizat, au familie sau incep una, dar si actorii s-au maturizat...in special Ethan pe care l-am criticat la capitolul asta in Before Sunrise.
Din nou, am avut senzatia ca vorbesc scenaristii nu prin doua personaje ci prin una, cu o singura voce din cauza ca aveau conceptii despre viata atat de asemanatoare. Se completau reciproc, realizau cat de mult se iubesc si apoi zambeau sincer unu la celalalt in pauza dintre subiecte. Dar am simtit si un usor monolog filosofic despre viata si na, mi s-a parut ca doi oameni nu ar vorbi despre asa ceva in mod obisnuit...dar ei sunt intr-adevar un cuplu mai special, unul rar la care unii pot aspira :)) . Aa...si filmul asta l-am vazut intrun trecut indepartat dar nu in totalitate si daca tot l-am vazut pe primul, de ce sa nu-l vad si pe al doilea?
Un plus acum pentru imagine, usor incetosata, parca din alta lume, pariziana chiar.
E din nou o placere sa vedem legatura asta stransa intre oameni, o legatura ce nu poate fi exprimata in cuvinte sau chiar sentimente. O legatura cosmica, invizibila, nemuritoare, chiar daca si fictiva.
8.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu