luni, 20 octombrie 2008

Un ceva...ecologic?

De ce zic ca e "un ceva" in loc sa zic ceva clar...hmm, e simplu. Nu ii vad rostul.
In drum spre marea flocultate ce mi se ofera sa zaresc din intamplare si total accidental...Niste plasticuri sub forma de panglici ce invelesc discret copacul...trebuie sa recunosc ca le-am vazut relativ tarziu.
Asa...si ce scrie pe ele? Da, scrie pe ele! Scrie: "Eu iti dau OXIGENUL!!!" (si sec, de abia acum, cand am dld pozele de pe camera vad ca scrie si un .ro mititel la final - bine, eu iti zic sa intri pe propria raspundere sau mai bine iti zic ca nu intri si gata) ... si ce zic eu la chestia asta atat de evidenta? Pai...NO SHIT!?!?! Credeam ca asta inveti in clasele primare la orele de stiinte ale naturii. Damn...
Pozele 1 si 2.
Bine, dar nu asta e ideea...e o campanie puerila, deloc de luat in serios...
Dar totusi...ce rost au panglicile astea puse pe copaci din oras? E total inutil! Trebuie puse pe copacii din paduri serioase, de unde se taie zilnic copaci pentru ca lumea sa-si faca foc in casa pe timpul iernii sau mai probabil sa-si faca loc pentru o vila in interiorul padurii. Astia sunt idiotii a caror atentie trebuie captata.
Acum...in oras ce rost are? Din cate stiam copacii, da, ne ofera oxigen deci nimic nou la capitolul asta, de udat nu ii uda nimeni in caz ca pentru asta se atrage atentia si totusi care e scopul? Ce vor de la mine? De ce nu pot sa ma lase in pace??? Mdea...oricum nu am ce sa fac...eu oricum nu mananc copaci si nici nu cunosc pe nimeni care face asta si nici nu am treaba cu ei. Cui i se adreseaza campania asta? Iar, nu stiu...unor oameni care fura copaci pentru a-si face caldura pe timp de iarna in casa? Rusinica pt astia cu campania. Pentru cei ce fura cantitati enorme de copaci pentru profit si numai pentru profit? Da...dar dintre astia, la cati le pasa? Eu sa fi fost unul dintre ei rupeam mergand pe langa copac fiecare bucatica de plastic capsata (nu capsata, ci lipita) pe el...si la sfarsit le dadeam foc intr-un morman de lemne dintr-un alt copac. Muhaha...
Orice lemn folosesc eu e cel folosit la gratar iar ala e mort...crengi uscate de pe pamant. Deci chiar si in singurul rol la care il folosesc eu si nu numai eu e mai degraba privita ca si curatarea padurii.
Sa vad finalul, cu toate ca stiu ca nu o sa se schimbe nimic, absolut nimic. Bani de la primarie s-a primit ca sa se faca bucatile de plastic si bineinteles au costat o suma enorma care nu se justifica.
Un rahat mascat romanesc...

7 comentarii:

  1. Salut.

    M-a amuzat intr-un fel comentariul tau! Pana acum este cel mai deplasat! Adica, pana la atata distorsionare inca nu am ajuns in nici un comentariu de pana acuma pe nici un blog!

    Hai sa o luam de la sfarsit.
    In primul rand Rotaract este un club de binefacere, iar asta este un proiect Rotaract destinat comunicati.

    Apoi rolele de scotch au fost platite din cotizatiile fiecarui club participant. Mai mult, o rola de scotch costa cam 1 Euro, iar cele 30 de role folosite pentru Iasi (3 Cluburi in Iasi) face ca fiecare club sa fi cheltuit 100 RON. Hm... cum ti se pare o astfel de suma pentru un proiect vizibil?

    Site-ul ne-a mai costat o impresionanta suma per club participant in eveniment de 2 Euro! O adevarata investitie, nu?

    Apoi, daca ai fi intrat pe site sa fi citit ceva... ai fi aflat si raspunsul la "de ce". De ce facem asta: pentru ca vrem ca si restul lumii sa se gandeasca si sa participe intr-un fel sau altul. Ti se pare absurda miscarea nu? Asta s-a si vrut asa, s-a vrut a fi "vizibila" s-a vrut a fi "publica"... ca in primavara cand o sa plantam la nivel national copaci ca a doua etapa a proiectului... pun pariu ca nu o sa afli de asta. De fapt nu cred ca ai aflat de alta plantari de copaci pe care le-am mai facut sau de misiuni de ecologizare. Nu suntem un club care sa doar sa arate cu degetul, dar am simtit nevoia de a o face o data. Consideram ca cu cat mai mult se va vorbi despre "salvati pamantul" cu atat se va face ceva mai concret in aceasta privinta. Poate oamenii politici o sa considere ca pot castiga electorat prin asta si o sa intre in actiuni "verzi". Nu se stie nici o data. Realitatea a lansat de curand o campanie "Verde", in bucuresti apare acum o lege prin care fiecare cuplu care se casatoreste tre sa planteze un copac...

    Multumim in schimb de faptul ca ai scris in blog. In fond si vrem sa apara discutii pe marginea acestui subiect si nici nu consideram ca am avea total dreptate.

    Ne bucuram in schimb ca am aparut in o serie de ziare din Romania si pe o multime de bloguri. Da un search pe google cu "Eu iti dau oxigenul"


    Stasic
    Coordonator Proiect "Eu iti dau Oxigenul"
    Rotaract Iasi 2000

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, asta e ce mi se pare mie cu adevarat penibil.
    Stati pe google si va googleiti din 5 in 5 minute sa vedeti daca va pomenit cineva. PENIBIL.
    Apoi intrati pana si pe cele mai necunoscute bloguri (ca acesta) sa iti expui parerea previzibila pe care o stiam deja. PENIBIL.

    Voi chiar nu intelegeti ca nu faceti nimic cu sulurile alea de scotchi? Chiar sunteti asa de orbiti de o idee a unui om pe care voi il credeti genial? Ideea e de tot cacatu si punerea in practica ineficienta. Cifrele pe care mi le vanturi prin fata pot fi la fel de false ca Mos Craciun, asa ca mersi pentru nimic.
    Hoho, oi fi eu incepator dar nici posturi fara sa ma documentez nu fac. Am intrat pe site-ul vostru si am vazut smechereala...BIG FUCKING DEAL!!! E un site, asta iar nu rezolva nimic. Plantati copaci in primavara si am sa tac. Pana atunci, orice tentativa de a atrage atentia e complet inutila.
    Ideea, am zis, n-am zis, mi se pare buna, punerea in practica sucks. Ati simtit nevoia de a face ceva...yeah. Nu asa se face ceva. Nu prin lipirea unei bucati de plastic pe copac...eu cum ar trebui sa reactionez la vederea unei astfel de chestii? Mdea...si plec mai departe...La asta nu v-ati gandit.
    Spor la munca si poate reveniti cu un reply...

    RăspundețiȘtergere
  3. http://visurat.wordpress.com/2008/10/21/poza-castigatoare/

    RăspundețiȘtergere
  4. bai m0n0....sau cum dracu te mai cheama....esti varza bai baiatule....ai vrut sa pari interesat.....dar de fapt chiar tu ai cazut in penibil.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca am reusit sa "par" interesant inseamna ca mi-am atins scopu :)
    Cum again. ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu-i asa ca e mai usor sa arunci o piatra decat sa pui mana sa faci ceva?

    Asa sunt romanii, defapt asta e educatia pe care am primit-o (in cea mai mare parte) in mediul in care suntem.

    Avem un proiect pe care il facem de 2 ani, cu un labirint din cutii de carton. Lucram la el cam 4 ore sa il punem pe picioare... si e de ajuns la sfarsit sa spunem pushtilor care inca mai alearga prin el ca gata, ne strange.... si in 5 secunde nu mai exista nici un labirint! Ma uitam la pushtoiace de 3 ani... care veneau la zidul din cutii... puneau mainile pe el... si il rasturnau cu o vadita satisfactie! Nu am vazut un pushti sa ne ajute sa facem labirintul sau sa il mentina! Unul nu am vazut!

    Tu esti la fel de distructiv ca restul. Cred ca te simti mai grozav daca injuri si ii faci pe toti dobitoci si idioti, diferenta intre tine si noi e ca noi nu o sa injuram ca si raspuns la injuriile tale. Ne stim bine societatea in care traim, nu am de cat sa ridic cutia de jos si sa o pun la loc sa se poata juca si alti copii in labirint, in fond nu pt tine il fac, ci pentru ceilalti. Pentru ei merita, pentru tine nu.

    Stii de ce stau pe toate blogurile? simplu... pentru ca e proiectul meu, pentru ca il organizez de 2 luni, pentru ca am vb la telefon cu toata romania pentru a il organiza. Acum culeg "roadele", primesc feedback-ul. Al tau este unul negativ, dar prostesc, adica nu are nici un fundament, comentariile altora inping subiectul spre o alta discutie.

    Site-ul l-am creat special pentru acest eveniment, si mai mult pentru presa.

    Ca sa iti dai seama cat de penibil esti, cauta pe net "banda adeziva personalizata" si cauta o cotatie de pret pentru asta. Asa am inceput noi sa calculam bugetul. Mai ia in calcul ca o rola are cam 66m... si un copac in medie are cam 2m circumferinta. Fa un calcul.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma static ma...hai sa-ti zic o chestie:
    Nu ideea de la baza mi se pare proasta...nu! Eu probabil sunt mai ecologist decat tine (inchid lumina din camera in care plec, lumina ce provine de la becuri economice...inchid orice electronic pe care nu il folosesc, tv, stereo, etc...am plante la greu in casa, aproape in fiecare camera...la casa am plantat peste 10 copaci numai in curtea mea de mai putin de 500 mp si pot continua.
    Am zis...ideea cu care ati inceput aceasta "miscare" mi se pare proasta. Nu are nici un efect. Pune-te in locul unui om de rand, simplu, cu o slujba, cu o familie, cu ani grei de dus in spate. Ce crezi tu ca o sa faca cu o banda lipita de un copac? Iti spun eu: nimic. Eu sunt pro-ecologia, nu contra...am vazut nenumarate documentare incluzand Zeitgeisturile (2, in mod special) dar si Who the Hell Killed the Electric Car sau The Inconvenient Truth (al lui Al Gore). Deci eu arunc cu piatra in ideea de inceput, nu ideea de baza. Nu vad viitorul cu chestia de plastic (plastic - un material foarte non-ecologic).
    Eu nu incerc sa desfiintez ecologismul, ci o idee ce vrea sa fie ecologica, dar nu e. Cel putin nu acum. Oricum, daca ma puneai pe mine faceam alta treaba, cu asta de acum clar nu rezolvi nimic. Fa si tu un sondaj de opinie si ai sa afli.

    RăspundețiȘtergere